midweek paardenfluisteren, doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_121

midweek paardenfluisteren, doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 21:50

sorry als het hier verkeerd staat

Ik heb lang getwijfeld of ik hier een topic over zal maken maar ik doe het toch maar.
ik heb vorig jaar een aantal lessen paardenfluisteren gevolgd bij Sylvia van Noye. ik vond het erg leuk om te doen en ze is ook een keer naar ons toe gekomen om een lesje met mijn paard Tibo te volgen. Ik vond het erg leuk om te doen. Ze heeft mij nu aangeboden om bij haar een midweek op kamp te gaan. Nu lijkt dit me erg goed voor Tibo (en mij) om eens op vreemd terrein te komen met professionele hulp. Het nadeel is dat het erg duur is en doordat ik al meerdere lessen heb gevolgd bij haar (zonder Tibo) zal bijna de helft herhaling voor mij zijn dus vind ik het een beetje zonde van het geld.
Ik weet dat het uiteindelijk toch wel mijn keuze zal zijn maar ik vraag me af wat jullie zouden doen.

Cassidy

Re: midweek paardenfluisteren, doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:54

Ik ken Sylvia van der Noye niet, weet niet wat het kost en weet niet of je voldoende inkomsten hebt om het erop te wagen. De helft aan bekende info zou mij iig het geld niet waard zijn.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:05

Wat is je alternatief?

Ik ken je situatie niet goed genoeg om er iets zinnigs over te zeggen.

Zelf leer ik heel graag en als ik speciaal op kamp ga (en flink betaal) om te leren, dan vind ik het gezelligheidsbespect van ondergeschikt belang. Vermoedelijk investeer ik at geld dan liever in aanvullende lessen bijvoorbeeld. :)

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:15

Ik zou het wel doen. Je pikt altijd weer andere dingen op, je leert door te kijken naar andere deelnemers, je eigen paard doet onder begeleiding ervaring op in een nieuwe omgeving...
Genoeg om te doen, ervaren en leren lijkt me!
Maar ik weet natuurlijk niet hoe je met je budget zit.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 09:44

Ik ga het niet doen. Ik vind het te duur aangezien de helft herhaling is voor mij. Misschien dat ik nog eens een weekend of dag ga maar het kamp gaat niet door. Bedankt voor jullie meningen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:13

Goede beslissing. Er komen vast andere dingen op je pad waar je wel wat aan gaat hebben. In de tussentijdse periode kun je je er wel alvast in gaan verdiepen. Ben je bekend met het programma van Pat Parelli? Daar staat online heel veel van op Youtube. Allemaal gratis!

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 17:21

Oke bedankt voor de tip ik zal even kijken!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:23

Youtube kanaal van Parelli heet Parellitube.

Dastocker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:23

Het is een lastige. Het gaat erom wat je zelf denkt te leren. Je eigen intentie speelt daarbij een belangrijke rol. Sta je open voor nieuwe dingen. of niet. Op het moment dat je het zelf al niet ziet zitten om op cursus te gaan, sta je er denk ik zelf niet voor open en leer je niets. Dan is zelfs een gratis les te duur.
Aan de andere kant is paardrijden en paardenfluisteren niet zoiets als fietsen, wat je leert en niet meer verleert. Elke paard is anders en bij je eigen paard is ook iedere dag anders. Paardrijden is daarmee oefenen, oefenen en oefenen. Herhalen, herhalen en herhalen. Er is niet zoiets als een dagcursus, waarna je direct Z kunt rijden. In feite is iedere dressuurproef een herhaling. Toch is iedere dressuurproef weer een uitdaging.
Dat zal met paardenfluisteren ook zo zijn, verwacht ik. En of je nu voor Parelli kiest of een andere trainingsmethode, zoals die van Sylvia van Noye: zoek een passende opleiding, waarbij je het de moeite waard vindt om veel tijd én geld in te steken. Oefening baart immers kunst.

Youri1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:06

Ik zou dan inderdaad je geld besteden aan een instructieweek van een heel andere instructeur. Van verschillende mensen kun je het meest leren. Je kan dan de dingen meenemen die je zelf aanspreken. Altijd maar dezelfde instructeur zorgt voor nieuwe inzichten en een andere kijk op je paard.
Pat Parelli is inderdaad een goeie optie, maar er zijn nog veel meer instructeurs in Nederland. :j