Gebroken kruisbeen, welke kunstjes?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Gebroken kruisbeen, welke kunstjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 21:28

Mijn Bloem is een shetlander van 3 en een beetje. Gekocht om voor de kar te gaan, maar blijkt een vergroeid bekken te hebben door een gebroken kruisbeen. Afgekeurd voor alle vormen van belast werk omdat ze haar rug niet zo kan bollen en strekken als een gezond paard.

Mijn Lars is een woesteling, en kan dus de ruigere kunstjes. Steigeren, buigen, knielen etc..
Maar Bloem is dus een heel ander verhaal. Ze mag dat allemaal niet, omdat ze daar dus niet de mogelijkheid voor heeft. Daarbij zijn de zenuwen in haar bekken bekneld, en voelt ze haar achterbenen niet helemaal. Ook heeft ze hierdoor niet heel veel bespiering in haar benen. Genoeg hoor, maar natuurlijk niet zoveel als Lars.

Nu ben ik met haar begonnen met vd, zodat ze toch ook iets kan leren en presteren. Ze kan een beetje flemen, achteruit lopen, haar hals alle kanten op rekken, en sinds vandaag ook rondjes linksom en rondjes rechtsom.
Maar wat zijn nou de onbelaste kunstjes die ik haar nog zou kunnen leren? Er zijn er vast heel erg veel, maar op dit moment ben ik niet zo creatief van gedachten.

Suggesties?

NikkivanOlst

Re: Gebroken kruisbeen, welke kunstjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:13

Pfff, ik denk dat voetjes geven/een jambette nog wel moet lukken, hou het wel in de gaten want ze staat dan natuurlijk nog maar op 1 voorbeen dus misschien dat het voor achter al wat lastiger word.

Sowieso kun je alle hoofdkunstjes aanleren: ja knikken, nee schudden, iets vasthouden, apporteren, kusjes geven, gapen, tong uitsteken, targetten, kleuren herkennen, schilderen, toeteren, voerweigeren etc