Hardlopen met mijn pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pauline183

Hardlopen met mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 20:56

Hallo,
Ik heb al 5 jaar een verzorgpony, alleen omdat het nu zomer wordt en het te warm is om te trainen wilde ik wat anders doen met mijn pony, omdat mijn conditie niet de beste van de wereld is en die van hem ook niet wilde ik graag met hem hardlopen. Het probleem is dat ik nog nooit alleen met hem heel ver naar buiten met hem ben gegaan (was het aan het opbouwen maar door omstandigheden daarmee gestopt), hij is alleen heel schrikkerig. Zijn hoeven breken ook een beetje af door de wei en hij loopt zonder ijzers. Hij vertrouwt mij wel en ik fiets ook best vaak met hem maar dan wel met iemand anders erbij en die neemt ook haar paard mee. Maar het meest waarmee ik inzit is over zijn hoeven. Zijn eigenaar is heel bang voor hem dus komt bijna nooit en denkt ook niet echt aan zijn omstandigheden. Wat ik ook al gezegd had is dat zijn hoeven nu ook heel erg verslechterd zijn, is het dan handig om op harde of zachte grond te rennen? Want dan kan ik weten welke weg ik het beste kan nemen :)

Nala

Re: Hardlopen met mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:57

lies1998

Re: Hardlopen met mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:07

Ik ren ook met 1 van mijn vz's :) Erg leuk om te doen! Haar hoeven braken eerst ook wel eens af maar ze is gewend om lange stukken te stappen/ draven naast de fiets op allerlei gronden, inmiddels is er eigenlijk nooit iets aan de hand. De 1e keer dat ze ooit over de weg ging hebben we telkens een stukje meer gelopen, rustig aan opgebouwd.

pauline183

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 21:17

lies1998 schreef:
Ik ren ook met 1 van mijn vz's :) Erg leuk om te doen! Haar hoeven braken eerst ook wel eens af maar ze is gewend om lange stukken te stappen/ draven naast de fiets op allerlei gronden, inmiddels is er eigenlijk nooit iets aan de hand. De 1e keer dat ze ooit over de weg ging hebben we telkens een stukje meer gelopen, rustig aan opgebouwd.

ohh okee, heel erg bedankt ! Ik heb zelf niet echt een topconditie dus moet zelf ook nog opbouwen :`)