heel vaak bokken...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

heel vaak bokken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 13:57

sinds een maand of 4 doe ik vd met [paard], en natuurlijk grondwerk!
maar de laaste tijd bokt ze heel vaak, mijn broertje reed er af en toe op en dat gaat nu ook niet meer
(ik ben te groot)
als ik wegren gaat ze bokken achter me aan, al ik haar wegstuur rent ze bokkend weg en komt ze evenlater weer keihard aan gecrosst...

blijft dit spelen??
(ze kan zich dan natuurlijk niet meer concentreren op vd)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 13:59

Bokt ze alleen in een bepaalde houding/gang? en hoe bokt ze? is het agressief of ziet het er speels en springerig uit. Het kan zijn dat ze gewoon vrolijk is door het mooie weer, omdat ze het ook onbelast doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 14:01

loveidefix schreef:
Bokt ze alleen in een bepaalde houding/gang? en hoe bokt ze? is het agressief of ziet het er speels en springerig uit. Het kan zijn dat ze gewoon vrolijk is door het mooie weer, omdat ze het ook onbelast doet

in stap niet, in draf en galop, ze gaat eerst met de voorkant om hoog en daarna gooit ze de achterbenen er achteraan, ook gaat ze best vook gewoon met 4 benen de lucht in :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 14:06

Ik denk dat ze gewoon vrolijk is hoor :D doet mijn shetlander ook heel vaak, ook als hij zich niet wilt laten vangen haha :9 Als ze nog goed eten en helder uit de oogjes kijken is het vaak wel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 14:07

loveidefix schreef:
Ik denk dat ze gewoon vrolijk is hoor :D doet mijn shetlander ook heel vaak, ook als hij zich niet wilt laten vangen haha :9 Als ze nog goed eten en helder uit de oogjes kijken is het vaak wel goed!

fijn om te weten dat het gewoon vrolijkheid is!! ik zal zo even een filmpje van dr bokken opzoeken, misschien ook wel leuk

janahxginger

Re: heel vaak bokken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 14:09

Ik denk ook dat ze gewoon vrolijk is :)

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 14:10

wieweet jij bent toch ook happier door dit weer? werkt bij paarden volgensmij net zo
en bokken tijdens rijden? weet ik alles van... dit was bij mij brutaalheid, ik was te soft dus een vriendin die goed kon rijden erop gezet -nee niet iedereen laat ik op mijn VP, helemaal niet zonder toestemming-.
ik zou iemand zoeken van juiste lengte die streng is erop zetten, kijken watie bij haar doet

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 14:13

Dit doet mijn shetje ook heel veel als ik met hem speel in het weiland :)
Ik zoek wel even een filmpje op hoe mijn shettie het doet, misschien doet jouw shet het ook wel zo

Sabine_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:44

Ik denk dat het gewoon vrolijkheid is.

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:45

Heb ze het zadel en bit in?

Ze kan last van haar tanden hebben, met zadel haar rug. Ook kan ze zich de baas voelen. Wordt zelf de baas. Mssn kan je aan de bak gaan met grondwerk?

Maar het kan idd ook speelzigheid zijn. Misschien heb ze meer beweging nodig.

Zonder rijden kan je ook leuke dingen doen1 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:10

ElisaAppie6 schreef:
Heb ze het zadel en bit in?

Ze kan last van haar tanden hebben, met zadel haar rug. Ook kan ze zich de baas voelen. Wordt zelf de baas. Mssn kan je aan de bak gaan met grondwerk?

Maar het kan idd ook speelzigheid zijn. Misschien heb ze meer beweging nodig.

Zonder rijden kan je ook leuke dingen doen1 :)

ik rij ook niet op dr, het is een shet hihi :+
ja ze daagt me gewoon uit, ook met vrijspringen doet ze lekker gek :P

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:22

Ik denk dat t gewoon spelen is mn shet doet ook wel eens zo ga je rennen blijft hij staan en komt ie iets later als een geit aan gestuiterd
Als er iemanconcentreren op het werktten zou je dan of ff uit de buurt moeten blijven of m wat lavendel laten ruiken dat helpt ze om kalm te worden en zich beter te cobcentreren