Ik heb een 6 jarige fjord, ik ben sinds 29mei verhuisd naar waar ze 24/7 buiten staat. Ipv 's nachts op stal paar uur wei en rest van de dag de bak.
Als ik haar toen riep kwam ze naar me toe lopen als ze in de bak stond iig. Nu ze verhuisd is lijkt ze mij helemaal niet intressant te vinden en is gras belangrijker, en lijkt ze nergens plezier in tebhebbe, ook ik zit momenteel slecht in me vel en heb zelf ook weinig motivatie ook omdat ik alles alleen doe. Ik wil graag heel ver komen met vd en alles los kunnen. En ik wil het erg graag maar als Enya niet mee werkt heb ik er ook geen zin in. Maar de motivatie om dit te willen is er wel, het gras is gewoon intressanter te vinden lijkt gewoon alsof we geen band hebben meer sinds we verhuisd zijn. Terwijl ik heel erg van der hou, maar als ik paar dagen niet geweest ben is ze wel blij me te zien en doet ze vd zo goed mee en doe het niet eens elke dag.
Met vd de truucjs die ze kent vind ze leuk maar wil niks verder meer leren. Ook al beloon ik haar uitbundig met stem lekker krievelen en knuffelen. Maar het interesseert haar gewoon niet.
Ook het wandelen grondwerk zelfs als ik het zadel pakt lijkt ze geen zin te hebben. Terwijl ik veel buitenritjes ontspannen maak.
Hoe kan ik haar motivere en mezelf intressant maken.
Liwver niet over parelli beginnen daar heb ik niks mee, heb het gedaan en is niks voor mij. Mijn andere fjord is namelijk qua karakter zo anders die vind alles en doet goed mee. En Enya dus helemaal niet, pak nu liever die andere dan Enya, terwijl doe andere van me moeder is.