wil niet draven tijdens longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marie_v

wil niet draven tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 20:48

Beste bokkers
met shetlander en ik zijn de laatste tijd bezig met longeren (dat deden we vroeger niet). maar telkens als ik vraag om te draven trekt hij zijn hoofd schuin tegen de grond en probeert hij weg te lopen. linksom lukt het wel maar na 2 minuten draait hij hem om en dan gaat hij rechts lopen. ik doe het nu gewoon met een halster aan de onderste ring. zou een longeer singel helpen om zijn hoofd van de grond te houden?

Cerastes

Re: wil niet draven tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:49

Misschien is je pony heel scheef en moet je hm eerst rechtrichten aan de hand.
De basis van rechtrichten zou wel moeten voldoen: LVO

L lengtebuiging
V voorwaarts neerwaarts
O ondertreden (van de achterbenen)

xSarahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:41

Inderdaad kijken of hij misschien rechtgericht moet worden. Of is het aan de hand niet zo? Ik zou in ieder geval iemand zoeken die je kan helpen ermee. Succes!

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:41

Hoi, er bestaat ook een clip:https://www.google.com/search?q=afbeeldingen&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=UxerU_aTKIfiOqjogYgE&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1280&bih=583#q=longeer+materiaal&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=8GI7IGfzwAxtvM%253A%3BZbBQMdXcR0amGM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.1001tips.be%252Fvrije-tijd%252Fpaarden%252Fgrondwerk-met-paarden%252Fimages%252Flongeerbitstukje.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.1001tips.be%252Fvrije-tijd%252Fpaarden%252Fgrondwerk-met-paarden%252F22-longeren-van-een-paard.asp%3B472%3B291

Daardoor kan je misschien het draaien verhelpen. Ik had ook zo'n pony. Later ging ik met hoofdstel oefenen. Het is gewoon oefenen oefenen oefenen. En de baas worden van zo'n eigenwijze shet! _/-\o_ Voor het draven, kun je niet een touwtje gebruiken of zweepje. Niet om te slaan natuurlijk! Anders mssn iemand die er ervaring bij heb erbij halen.

Succes +:)+

lovemybono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:45

Mijn paard heeft er ook moeite mee om links om te lopen, het is altijd een heel gevecht om het uiteindelijk toch te laten lukken. Als het dan lukt, (ook al is het maar 1 half rondje) dan beloon ik hem altijd meteen en sinds ik dat doe lukt het al stukken beter! En paarden zijn net als mensen ook links/rechts handig/beenig dus dat kan bij sommige paarden ook heel moeilijk zijn. In elk geval veel succes ermee!! Blijven volhouden! :j

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:45

lovemybono schreef:
Mijn paard heeft er ook moeite mee om links om te lopen, het is altijd een heel gevecht om het uiteindelijk toch te laten lukken. Als het dan lukt, (ook al is het maar 1 half rondje) dan beloon ik hem altijd meteen en sinds ik dat doe lukt het al stukken beter! En paarden zijn net als mensen ook links/rechts handig/beenig dus dat kan bij sommige paarden ook heel moeilijk zijn. In elk geval veel succes ermee!! Blijven volhouden! :j

Daarom moet je je paard recht richten!