last van rug, wat kan ik nu doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ilikex

last van rug, wat kan ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 17:26

Hee bokkers!

Mijn pony heeft nu al zn 3 weken laat van haar rug, wat waarschijnlijk door haar zadel komt .. elke keer met het opzadelen begint ze te happen richting mij. nu hebben we de zadelmaker al een tijdje geleden gebeld & die komt 10 juni!

Maar nu beginnen ik en mn pony ons te vervelen.. dus wat kunnen we doen?

Longeren doen we al, maar dat heeft niet zoveel succes, vrijheidsdressuur is ook niks voor ons want daar hebben we beide niet het geduld voor..

Brand maar los!

ralphtdw

Re: last van rug, wat kan ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:27

Teken kan ook maagzweren zijn.
Want dan vinden ze het zadel op doen niet leuk

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:28

Lekker samen aan de hand gaan wandelen buiten :)

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:32

Fietsen, longeren, vrij springen, schrik training, wandelen

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 17:41

Wandelen doen we al! Springen mag niet meer omdat ze artrose heeft, maar bedankt voor jullie tips :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:53

Ik verplaats je topic van MD naar TVG omdat je geen medische vraag hebt, maar vooral een idee zoekt om te gaan doen.

Maar er is inderdaad genoeg te doen naast rijden in de vorm van grondwerk, wandelen, fietsen, eventueel longeren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:57

En lekker zonder zadel rijden, of heeft ze ook last als je er alleen al op zit ?

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 20:27

Dan heeft ze er geen last van, maar ik mag niet meer zonder zadel van de zadelmaker...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:29

Oh, apart ... en heeft hij daar ook een reden voor ?

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 20:33

Het is te 'gevaarlijk' zegt ie, tenminste dat zei hij tegen mn moeder, toen mn moeder hem belde...

Vond het zelf ook al een beetje vreemd..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:15

Inderdaad, beetje vreemd ;)

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 06:04

ralphtdw schreef:

Dat zou ook wel eens kunnen, Nja 10 juni komt de zadelmaker, eerst dat maar eens afwachten, als hij niks kan vinden, dan maar een da erbij!

Ze begint met happen als ik aansingelen ga, eerst was dit om zich heen happen, maar nu echt steeds meer gerichter!

Ik rijd nu overigens niet meer op haar, enkel longeren, wat bijna niet wil, maar ik wil niet dat ze zadelmaker komt , en ze zo dik is als een ton, dat ik dan verkeerde zadel krijg omdat ze zo dik is..

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 06:07

Net even gekeken naar de symptomen van maagzweren, maar alle symptomen die er voorbij komen, herken ik niet in haar, ze eet goed, drinkt goed, altijd vrolijk, niet koliekerig, genoeg energie!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:03

10 juni duurt nog wel even, kun je geen barebackpad kopen of lenen ?
Dan zit je toch wat stabieler dan helemaal zonder zadel.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:06

Waarom lukt het longeren niet? Misschien dat je een instructrice kan vinden die longeerlessen geeft? Heb ik zelf altijd veel plezier van! En wellicht dat een osteopaat ook kan helpen :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:06

Hey,

ik ben begonnen met lange teugelen een tijdje terug. Ga maar eens kijken op google of youtube. Moest er even aan wennen, maar vind het erg leuk om te doen, doordat je heel veel kunt doen wat je onder het zadel ook kunt...Het is best lastig, dus neem wel les!
I likex, heel goed om gewoon door te trainen. Niet alleen omdat ze anders dik wordt, maar ook omdat ze dan beter in haar spieren blijft, dan heb je haar straks sneller weer goed in dr velletje. Is heel belangrijk als ze last heeft van haar rug! Dan lekker buikspieren trainen. Je kunt eens kijken in het topic over paarden met kissing spines, dat is ook een rugprobleem en daar wordt veel tips en adviezen gegeven.
Laatst bijgewerkt door danoesje op 26-05-14 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:07

Longeren met balkjes, slalom (errug goeie oefening, ook voor jezelf) of met dingen als tempowisselingen en vergroten/verkleinen?

Kun je haar misschien meenemen als handpaard terwijl je buiten rijd op een ander paard? (Hier moet je voorzichtig mee zijn trouwens, is alleen geschikt als die van jou niet de baas is in de wei ;) )

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 13:36

Ja daarom dus ook, wil haar echt spieren blijven houden. Dan kan ik daarna ook zo weer opstappen.

Ze vind longeren moeilijk, maar het lukt wel steeds beter, maar dat gaat gewoon wat langzamer met haar. Dus we komen er wel, maar duurd wat langer..

Meenemen als handpaard doe ik niet, want heb alleen nog 3shets van 1m en daar ga ik maar niet op! Haha,

Zal ook eens in het topic kijken over kissing spines

maud_xxmona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:57

ilikex schreef:
ralphtdw schreef:

Dat zou ook wel eens kunnen, Nja 10 juni komt de zadelmaker, eerst dat maar eens afwachten, als hij niks kan vinden, dan maar een da erbij!

Ze begint met happen als ik aansingelen ga, eerst was dit om zich heen happen, maar nu echt steeds meer gerichter!

Ik rijd nu overigens niet meer op haar, enkel longeren, wat bijna niet wil, maar ik wil niet dat ze zadelmaker komt , en ze zo dik is als een ton, dat ik dan verkeerde zadel krijg omdat ze zo dik is..

Hoe komt het dat ze zo dik is? Door te weinig beweging? Als ik jou was zou ik gewoon kijken hoe ze er op reageert als je erop gaat zitten zonder zadel. Vind ze het goed, dan kan je gewoon gaan rijden en valt ze misschien ook af. Dan kan je daarna ook de zadelmaker laten komen en kan je gewoon weer met zadel rijden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 23:17

In de tussentijd even kijken of haar rug geen schade op heeft gelopen van het zadel, een ostheopaat kan je hier mee helpen.