Parelli

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mindypony

Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 16:49

Hallo,

Ik zou graag willen beginnen met Parelli,ik heb er helemaal geen ervaring mee maar wil graag weten hoe je ermee kunt beginnen en wat je nodig hebt?
Hoe zijn jullie ermee begonnen?

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:55

Ik ben jaren geleden begonnen met een thuisstudiepakket en spullen (touwhalster, leadrope, stick en string) online besteld. Daarmee heb ik de basis geleerd, daarna lessen gehad van verschillende mensen en veel gekeken naar dvd's, nieuwere pakketen aangeschaft, online filmpjes gekeken, lid van Parelli Connect, Savvy Times lezen, op facebook bijhouden. Er is veel Parelli ondertussen te vinden, maar je moet even weten waar je moet zoeken.

Op youtube vindt je veel onder Parellitube, je kan digital member worden van Parelli Connect en dan level 1 en alles oude filmpjes kijken. Wat ook helpt is les van een gedegen instructeur. Zeker in de zomer zijn er regelmatig playdays waarbij je Parelliers bezig kan zien en aan kan spreken. Er is een ouder boek Natural Horsemanship in het Nederlands, als je je door de slechte vertaling kan worstelen is het eigenlijk een prima leidraad. Succes met je zoektocht!

Duality

Re: Parelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:59

Ik volg even :)

vlinder5780

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:07

ik ben 2 jaar geleden voor het eerst in contact gekomen met parelli op vakantie, vorig jaar zijn we terug gegaan naar die camping en daar heb ik twee weken les gehad en level één gehaald.

na die vakantie heb ik het level 1+2 pakket besteld en die kreeg ik later binnen (de level pakketten bestaan niet meer , je moet ze nu per savvy (on-line, freestyle, liberty, finesse) bestellen. (level 1 = on-line, level 2 = on-line + finesse) nu heb ik thuis verder paarden getraind naar level één en ik heb sinds kort een eigen paard, daarmee ben ik net begonnen met het aanleren van level 2.

zoals wicky als zij kun je online member worden en op www.shop.parelli.com kun je de spullen voor level 1 bestellen, ik raad aan om de dvd van level 1+2 op marktplaats te halen aangezien je de savvy's in een x voor level 1 t/m 4 koopt.

ik hoop dat je zo verder kunt,.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:25

Hallo allemaal, ik heb een klein vraagje maar vond het onnodig om helemaal een apart topic aan te maken.
Ik doe nu al een tijdje aan parelli maar wil nu een keer een goed halster, dus wou ik een parelli halster bestellen.
Welke maat raden jullie aan voor een c pony (1.36)?

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:01

vlinder5780 schreef:
na die vakantie heb ik het level 1+2 pakket besteld en die kreeg ik later binnen (de level pakketten bestaan niet meer , je moet ze nu per savvy (on-line, freestyle, liberty, finesse) bestellen. (level 1 = on-line, level 2 = on-line + finesse) nu heb ik thuis verder paarden getraind naar level één en ik heb sinds kort een eigen paard, daarmee ben ik net begonnen met het aanleren van level 2.

Helemaal waar, met een maar. Level 1 is alleen online, level 2 online en freestyle, level 3 online, freestyle en liberty, level 4 online, freestyle, liberty en finesse. Finesse is dressuur, het rijden met teugelcontact, freestyle is het rijden zonder teugelcontact.

Voor het halster zou ik dezelfde maat aanhouden als je voor een stalhalster doet. Dus cob of pony.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:11

Ik kom ook net kijken bij de parelli methode! Ik vroeg me af of er hier op bokt mensen zijn die eens iets hebben gekocht in de orginele Parelli shop?! Ik kan nergens iets vinden over verzendkosten of invoerkosten oid.