natural horsemanship met Adam Shereston

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

natural horsemanship met Adam Shereston

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 22:59

volgende maand heb ik een cursus natural horsemanship van Adam Shereston hier in Portugal. Dit wordt gegeven op de locatie bij onze collega (Portugal by Horse) ik ben heel benieuwd wat mij te wachten staat gezien ik hier niet echt zo direct mee bekend sta. Ik ben eens geweest op dezelfde locatie bij een demonstratie zo'n 5 jaar geleden, maar toen viel het mij een beetje tegen......Adam zou een paard uit de grote weide halen die niet wilde komen, en dit doen met zijn houding naar het paard, hij zou dat wel even doen...maar na 45 min....kwam daar toch echt een bakje brokjes aan te pas.....haha....maar goed.....de man weet uiteraard veel meer dan ik zou kunnen dromen dus ik heb mij opgegeven voor een cursus met onze merrie die zij sinds vorig jaar januari (2013) hebben....wij hebben haar een2 maand de tijd gegund om te wennen bij de andere paardjes en daarna een paar keer buiten gereden. Festa ( de merrie) geeft problemen bij het omdoen van het hoofdstel...meteen al toen we haar net hadden, in April is de DA geweest nadat wij een vermoeden hadden dat zij drachtig was, en dit bleek te kloppen...vanaf vorig jaar einde mei is zij op zwangerschaps verlof gegaan en pas in Februari dit jaar weer opgepakt met longeren en buiten rijden nadat het veulen bij haar weg was..meteen weer problemen bij het omdoen van het hoofdstel, naar achteren lopen/ hangen en stijgeren. Ik heb dit opgelost door haar niet vast te zetten maar het touw in handen te houden zodat er geen druk kan ontstaan en het hoofdstel ruim over haar oren te laten gaan en dan is alles goed. oren kan ik gewoon aanraken, ook een bit in haar mond vindt ze prima
...tijdens de tijd van haar verlof zijn haar tanden nog behandeld, dus een tand probleem kan het niet zijn. Inmiddels gaat het beter, maar even normaal een hoofdstel omdoen gaat niet....dit is een punt wat ik wil aankaarten bij de cursus....ga er niet voor niks heen natuurlijk!
de eigenaresse van de locatie waar de cursus wordt gegeven vertelde dat hij ook "in" het paard kan kijken naar de achtergrond van het probleem en haar geschiedenis...hier krijg ik zelf de kriebels van, ik weet zelf waar zij is geweest vanaf 6 mnd tot aan bij ons..dus ik zou dit niet vertellen, en ben benieuwd wat de beste man hier over te vertellen heeft......

ik ben benieuwd naar ervaringen met trainingen van Adam Shereston en wat mij te wachten staat als leek, ik verwacht zelf alleen grond werk. Het zijn maar 3 dagen met de 1e dag paardje brengen en algemene demonstratie, en 2 dagen met aantal uur 1 op 1... en het "probleem" met het hoofdstel. Zodra het hoofdstel in is kan ik er alles aan doen...verstellen, noem maar op, ze staat er niet op te kouwen of gekke bekken te trekken, onder het zadel is ze zeer goed en luisterd geweldig!

catootjeenik

Re: natural horsemanship met Adam Shereston

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:44

Geen ervaring met hem...
veel plezier in elk geval!
en laat je weten hoe het was? ben wel benieuwd!

ydnew

Re: natural horsemanship met Adam Shereston

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 23:28

Ja, zal laten weten hoe het gaat zijn! vanavond was er ook een demonstratie, hij geeft 3 cursussen, maar ik kon het niet redden om heen te gaan.....vrijdag avond weer een demonstratie...anders dus maandag. Maandag geeft hij de demonstratie met mijn paard "Festa" Ik ben heel benieuwd, ook omdat zij dit niet kent. De meeste paarden op de lokatie zijn al gewoon met deze manier van training en geeft naar mijn idee een ander beeld bij een demonstratie.