paarden "trucjes'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EvaLoveyouxx

paarden "trucjes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 21:34

hey allemaal,
ik wil mijn lieve 2-jarige verzorgpaard wat kunstjes leren.
het is een engelse volbloed. ik wil hem graag dingen leren.

ik ga de jambette oefenen, maar wil als hij dat onder de knie heeft, een tijdje verder nog wat dingetjes leren.
hebben julie leuke trucs? zeg dan welke en hoe het moet

ofhebben julie tips voor de jambette

xemmosx

Re: paarden "trucjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:36

Als hij de jambette onder de knie heeft kan je de Spaanse pas gaan oefenen,
En verder kan je ook de spagaat leren, en misschien is paardenvoetbal ook leuk om te doen :)

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 21:39

klinkt leuk allemaal. heb je een bechrijving ervan?

xemmosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:42

Handiger om even op youtube te zoeken, krijg je hele duidelijke uitleg.

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 21:45

oke bedankt

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:47

Ik vind high-five een leuk trucje :)
Koothappen, spagaat, compliment,... Je hebt veel leuke trucjes. Je kan altijd eens dingen opzoeken op het internet. Ik kijk veel op de site http://www.vinagic.jimdo.com (ik hoop dat dit de juiste link is) deze site is van een meisje die ook een pagina heeft op facebook. En verder heb je nog heel veel website's :)

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:48

Leuk dat je dat wilt doen. Maar je paardje is nog erg jong en voordat je met de echte oefeningen begint is de basis erg belangrijk dus het netjes met je meelopen aan de hand. Niet in jouw ruimte komen edg. Daarnaast zou ik beginnen met de basisoefeningen zoals voer weigeren beleefdheid en aandachtsoefeningen. Targetten dus het aanraken van dingen op commando. Niets kan namelijk so lastig zijn als kunstjes die uit de hand lopen. Kijk bvb op de site van visibre team. Persoonlijk vind ik haar erg kundig. Dus neem zeker een paar lessen om een goede start te maken. Veel success ! Oh ja handig om toestemming aan de eigenaar te vragen! Die zou namelijk anders voor verrassingen komen te staan. :)

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:51

Vindt de eigenaar dat goed? Twee jaar is namelijk nog wel erg vroeg voor veel onderdelen van vrijheidsdressuur. Als ik jou was zou ik eerst beginnen met grondwerk (achter je aanlopen, schriktraining, om pionnetjes heen lopen.) Daarna kan je natuurlijk trucjes zoals flemen leren. Ik weet niet precies hoe het zit, maar het lijkt mij niet het beste voor een 2-jarig paard om te snel te beginnen met de spagaat etc. Veel plezier verder trouwens met je verzorgpaard!

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 21:52

bootscroot. ze is al erg halstermak en blijft goed uit mn beurt. alleen met voer is nog een probleem. daar zal ik aan gaan werken. maar hij is al erg ver.. dus ik kan het gaan proberen. maar ik zal er niet keuiveel aandacht aan besteden. miss maar 10 min per dag. of weiniger. het is een weidepaard en zal waarschijnlijk niet worden ingereden maar respect is idd erg belangrijk

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:40

Paard is 2.... Zal oefeningen als jambette, spagaat, compliment, liggen, zitten etc nog even weglaten tot het paard volgroeid is, scheelt een hoop voor latere ontwikkeling :)

Oefeningen war je leuk mee kunt beginnen en een belangrijke basis zijn voor je verdere werk: voerweigeren, targetten, voetjes geven, achterwaarts, wijken voor druk, parkeren etc.

Op mijn site www.visibreteam.nl vind je onder 'vrijheidsdressuur' een hoop belangrijke basis dingen en onder 'blog' aanvullende informatie :)

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:43

Sluit mij aan bij Nikki! Zo voorkom je echt een boel problemen. Daarnaast is vertrouwen in de mens ook erg belangrijk met name later met de oefeningen die veel vertrouwen vergen. Speel ook de friendly game met je paard, raak m eens overal aan, bvb ook juist met een stick/ zweep of plastic zeilen.

miesmermaid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:59

de spagaat lijkt mij ook leuk om te kunnen met een volbloed :o

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 19:58

het verbaasde me dat taylor zn been niet optilde toen ik onder zn oksel kriebelde.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:55

EvaLoveyouxx schreef:
het verbaasde me dat taylor zn been niet optilde toen ik onder zn oksel kriebelde.

Dat is ook niet echt een veilige en handige methode om het aan te leren :)

miesmermaid schreef:

2 jaar is wat jong voor de spagaat :)

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:09

misschien is nalanta.nl iets ?

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:37

VisibreTeam schreef:
EvaLoveyouxx schreef:

Dat is ook niet echt een veilige en handige methode om het aan te leren :)

miesmermaid schreef:

2 jaar is wat jong voor de spagaat :)

Ik vraag me af of TS ueberhaupt luistert naar de adviezen hier. Ik vind ook dat je niet echt verantwoord bezig bent. Ik vind jouw paard hier ook te jong voor.
Tevens het kijken op websides is leuk maar dat vind ik ook weer zoiets. Het ene paard is het andere niet, en het beste is toch echt les te nemen.