Leren longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Niina

Leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 09:31

Hoi,

Ik ben bezig met mn verzorgshet leren longeren, maar dat lukt dus niet helemaal. Ik doe nu al een tijdje dat er iemand naast loopt en iemand staat in het midden, dat ging goed, maar als er niemand meer naast loopt blijft hij maar stil staan en komt hij met z'n oren in zijn nek naar mij toe. Ligt het aan mij? En wat moet ik anders doen?
X nina

melissapupa

Re: Leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:37

iets korter aan de lijn pakken en dan met een longeerzweep de hulpen geven?

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 09:47

melissapupa schreef:
iets korter aan de lijn pakken en dan met een longeerzweep de hulpen geven?

Meestal wordt hij van de longeerzweep boos en komt hij dus naar het midden, maar ik zal het proberen

miesmermaid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:47

ik zou zelf ook met je stem werken dus een hoge en lage stem dat helpt bij mij altijd en ik denk dat hij gewoon moet wennen en met de longeerzweep ook een beetje wegjagen maar niet slaan ! /3 *\o/*

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 10:52

miesmermaid schreef:
ik zou zelf ook met je stem werken dus een hoge en lage stem dat helpt bij mij altijd en ik denk dat hij gewoon moet wennen en met de longeerzweep ook een beetje wegjagen maar niet slaan ! /3 *\o/*

Oke, dankjewel :D en ik zou zeker niet slaan! :)

JH_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:02

Ik heb hetzelfde probleem. Ik weet niet hoe ik mijn paard van mij vandaan moet houden. Ze komt steeds weer naar binnen bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:05

Aan de eigenaar vragen of deze je wilt leren longeren? Longeerles nemen?

Ik gebruik mijn longeerzweep als verlenging van mijn arm, dus mijn pony mag daar nooit op reageren door over het midden te lopen of met de oren in de nek te leggen of 'boos' te worden. Longeren is werken. Het kan zijn dat de shet het helemaal nog niet weet, of dat deze geen respect heeft voor je. Maar daarom vraag ik me dus ook af hoe oud de shet is en of de eigenaar je kan helpen met het longeren?

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 19:09

chelle_dora schreef:
Aan de eigenaar vragen of deze je wilt leren longeren? Longeerles nemen?

Ik gebruik mijn longeerzweep als verlenging van mijn arm, dus mijn pony mag daar nooit op reageren door over het midden te lopen of met de oren in de nek te leggen of 'boos' te worden. Longeren is werken. Het kan zijn dat de shet het helemaal nog niet weet, of dat deze geen respect heeft voor je. Maar daarom vraag ik me dus ook af hoe oud de shet is en of de eigenaar je kan helpen met het longeren?
de eigenaar zal waarscheinlijk niet helpen want die verwaarloost de pony, en hij is 9 jaar.