Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pien_2010 schreef:Nee hoor je bent echt niet de enige. Het is echt helemaal IN. Zelf doe ik er niets mee maar heb veel leuke topics op BOKT en foto's in the picture gezien. Gebruik de zoekfunctie maar en dan word je overspoeld en kun je heerlijk genieten van alle foto's, verhalen, links naar websites enz.
r_lolita schreef:16 jaar, en ook ik ben actief met VD. Helaas vaak scheve gezichten of mensen die lachen en zeggen: '' ach doe normaal''
AmoorM schreef:pien_2010 schreef:Nee hoor je bent echt niet de enige. Het is echt helemaal IN. Zelf doe ik er niets mee maar heb veel leuke topics op BOKT en foto's in the picture gezien. Gebruik de zoekfunctie maar en dan word je overspoeld en kun je heerlijk genieten van alle foto's, verhalen, links naar websites enz.
Ik doe niet aan vrijheids dressuur om dat het IN is, haha.
Ik was eerst geintreseerd in HS, toen zag ik een clinic van Frederic Pignon op horse event.
Toen was ik om, na veel filmpjes van nalanta en vrijheiddressuurNL op youtube te hebben bekeken ben ik gaan oefenen vanaf 1e kerst dag 2013.
En ik had echt het gevoel dat ik nu iets gevonden had wat echt bij mij en mijn paard samen past.
pien_2010 schreef:AmoorM schreef:
Nee dat snap ik. Ik schrijf dat omdat toen mijn dochter die serieus met onze merens wedstrijd reed bij de KNHS aan vrijheidsdressuur deed zij begeleid werd door iemand die professionele optredens deed daarmee. Toen was dat echt nog heel speciaal en deed niemand dat. Ik weet nog dat we met Hercule in België een kür op muziek moesten doen (16 jaar geleden of zo) en toen bleek dat zowat de helft van de optredens waren afgezegd. Of wij die tijd konden opvullen. Tja, daar sta je dan....en er was veel publiek en bijna geen optredens. Toevallig had ik ook nog het tuig in mijn auto en iemand had nog een marathon wagentje staan. Dus wij eerst de kür op muziek gedaan, toen hoppakee en publiek hem ingespannen binnen no time voor de men wagen en met het gezin vijf minuten gemend in stap, draf en galop en beetje stoer doen (tja had dat niet voorbereid), toen dat klaar was zeer snel alles eraf en wagen aan de kant en vroeg dochter een meisje uit het publiek die op Hercule ging zitten en deden we een beetje vrijheidsdressuur. Stelde niet zo veel voor want was Spaanse pas, knielen en zo nog wat. Men vond het prachtig ons veelzijdigheid optreden en men had dus helemaal niet door dat van de 25 minuten maar 7 minuten kür op muziek was voorbereid en de rest daar was verzonnen c.q. geïmproviseerd. Dit om maar aan te geven dat wat nu heel normaal is vroeger alleen voor kwam in het circus of bij riddershows en echt zeldzaam was. Dat bedoel ik met IN en niet dat men het doet om IN te zijn. Het is gewoon een hele leuke manier om met je paard bezig te zijn en meer en meer mensen hebben dat door.