tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mammaloetje

tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 22:05

hallo lezers,

ik ben met tosca begonnen met het longeren met een longeer hulp. dit omdat ze wat strak in haar rug zit. nu heb ik hier een filmpje van gemaakt, en vraag me af of ze zo goed loopt of niet

Faelynn

Re: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:12

ze loopt wel goed laag zo, alleen zou ik iets meer tempo/verruiming vragen. Zo "rek" je haar rug wat meer en heeft het wat meer effect.
Probeer zelf maar is je hoofd helemaal op je borst te leggen en een beetje naar voren te leunen maar je benen wel gewoon normaal recht. Als het goed is voel je goed je spieren wanneer je grote passen maakt en wanneer je kleine pasjes maakt minder/niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:19

uitkijken dat ze niet gaat krabbelen,achter loopt ze niet echt ruim.Dat is vaak het euvel als ze zo laag lopen,iets meer tempo met ruime passen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:27

Je paard is een stofzuiger door die hulpteugel en vergeet compleet haar achterhand.

Allereerst gas erop, laat die achterkant ook werken.
Daarnaast niet longeren aan een halster, dit schuurt en trekt het paard scheef in zijn hoofd in plaats van de buiging die je wilt.

Ook moet je de hulpteugel een heel klein beetje naar binnen stellen, zo loopt je paard gebogen.
Zoek hulp als je nog niet werkt hoe je met hulpteugels om moet gaan, ze kunnen meer schade aanrichten dan je denkt.

Marthe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:20

wat meer tempo.