Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sardis schreef:flikweert schreef:hij kan al de:
jambette
rondje draaien op commando
flemem
ja knikken
nee schudden
iets op pakken
kusje geven
en mij volgen hij vertouwt mij en ik vetrouw hem
hij heb mij nog nooit wat gedaan
Begin eerst met: liggen, achteruit lopen op commando, op het blof, compliment etc etc
Citaat:Dit hoeft inpriciepe niet. Mijn shet kan ook alle kunstjes die TS op noemt, en steigeren. Liggen kan hij niet.
Een goeie basis is gewoon the key, als je die er in hebt, kan je alles leren
flikweert schreef:Maar als ik het steigeren aan zou leren dan weet ik het nog niet
Want het gaat zegmaar van uit het spelen
Weet niet hoe ik het moet zeggen maar hij steigert niet zomaar
Sardis schreef:flikweert schreef:Maar als ik het steigeren aan zou leren dan weet ik het nog niet
Want het gaat zegmaar van uit het spelen
Weet niet hoe ik het moet zeggen maar hij steigert niet zomaar
Je hoeft het niet perse vanuit het spelen te leren (dit is overigens wel het beste), je kan het ook vanaf het blok leren.
VisibreTeam schreef:Weet de eigenaar van de pony dat je hem gaat leren steigeren? Dat zal ik eerst even goed overleggen
De basis is vooral belangrijk om jou als trainer te trainen in je timing grenzen en begeleiden van een paard... leer eerst op jee gemak de naar de grond oefeningen aan om zelf beter te worden.
Daarnaast moet je zorgen dat je een goede basis van kracht hebt: steigeren is zwaar, gun het tijd en forceer het niet