Ga erop zitten, laat iemand er naast het commando geven, en terwijl die dat doet, geef jij terwijl je er op zit het commando zoals je hem wilt onder de man. Verschuif het steeds meer, dus eerst veel van ernaast, en dan steeds minder sterk van ernaast, en steeds meer van erop. Tot ze het ook zonder iemand ernaast doet. Voila
Mijn commando was 'let op' en even aanraken op de schouder en dan met zweep omhoog zoals je misschien wel snapt :p met 'up!' Vanaf de grond. Dit heb ik gewoon doorgevoerd onder het zadel. Dus let op, schouder aanraken met zweep, up en zweep langs haar omhoog bewegen. Volgensmij had ik haar toen nog nieteens leren steigeren als ik naast haar stond, ze kon het alleen nog als ik voor haar stond. Maar misschien dat die tussenstap wel duidelijker is als ze het niet snapt En als dat niet lukt kun je idd proberen net een tweede persoon.
Skittlez
Geplaatst: 04-04-14 18:16
Ik weet niet hoe snel je paard het aanleert. Ook moeilijk te zien hoor, maar wat ik altijd doe dat ook vaak bij manegepaarden. Mijn wijs vinger omhoog voor het hoofd van het paard. Vanzelf gaat het paard dan steigeren.
Maar , niemand weet echt hoe snel je paard het aanleert. Want het is jou paard Dit was gewoon even een voorbeeldje! Als het is gelukt geef een seintje!
Oei dat lijkt me niet zo handig bij manegepaarden. Stel iemand weet er niet van en wijst nietsvermoedend omhoog of iets in die richting. Heeft ie ineens een steigerend paard voor zich.
Haha ik had het seintje van mijn instructeur geleerd. Ik moch het bij twee proberen bij de paarden ik rij nog op pony's van 1.42 of 1.65 enzo. Dus de hogere stallen. Ik zit bij de kleine stallen ben pas begonnen
Ik zou als ik jou was een keer iemand van stal/vriendin van jou erop laten terwijl je het commando doet. Ik denk dat ze jou sneller begrijpt dan een 'vreemd' persoon. Vanaf hier verder aanleren en ook even omwisselen dat jij erop gaat en de andere het signaal geeft.
miesmermaid
Geplaatst: 09-05-14 18:12
om te kijken of hij goed reageert kan je ook beginnen met een zadel en dan laten stijgeren