uitgebreider longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

uitgebreider longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 22:35

Hoi.

Ik longeer mijn shetlander aardig vaak, maar met een gewoon longeerlijntje wordt het een beetje saai vind ik.

Nu heb ik ervaring met gewoon longeren, maar niet met allerlei hulpteugels etc. Ik heb geen begeleiding in het longeren, en kan die voorlopig ook niet krijgen.

ik wil er niet zelf aan gaan prutsen, zeker als ik niet eens weet hoe al die hulpdingen werken.

is er wel een maniertje om uitgebreider te longeren, wat ook beter is voor de rug etc, wat ik zelf kan doen?

Alvast bedankt!

:wave:

Leen

Re: uitgebreider longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:55

Misschien is het voor jezelf ook wel leuk om eens een lesje dubbele longe te doen, of lange lijnen. Er zal vast wel iemand zijn die je een keer wil komen helpen die dat kan. En moest dat niet zo zijn kan je er misschien wel al het een en ander over inlezen.
Met beide kan je het paard gewoon rondsturen, dus je kan dan figuren maken zoals je bij het rijden zou doen. Ook kan je er goed mee aan de houding van je paard werken, achterhand, ruggebruik,... Goed voor je eigen conditie en voor de afwisseling voor je pony. Hulpteugels gaan het niet minder saai maken.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:58

Als je in de buurt had gewoond, had ik je wel willen helpen met de lange lijnen. Dat is echt leuk om te doen met je pony.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:58

Heb je een longeersingel of kun je er een kopen?
En dan ben je nog een longeerlijn nodig, dubbele longe is echt niet moeilijk, zoek gewoon wat filmpjes op foto's op, het is heel makkelijk om te zien hoe alles zit :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:59

Met de dubbele longe is leuk om te doen :) Doe ik ook wel eens. En het is niet zo heel moeilijk

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 19:32

Topic stond al wat meer naar onder, vandaar wat latere reactie.

Dubbele longe heb ik af en toe eens geprobeerd, kan ik over weekje weer wel proberen, want heb ook schoftje. Krijg volgende week hoofdstelletje binnen, andere kan nu niet dus even gewoon aan halstertje longeren.

Lange lijnen is mij wel bekend, heb ik af en toe gedaan, maar kan dat tijdens het longeren wel meepakken ja! Bedankt voor de tip! :)

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:37

Ik lees dat je in Ermelo woont. Komende zaterdag (12 april) is er Equiday in Ermelo, een evenement met allemaal demonstraties onder andere lange teugelen (lijkt op lange lijnen), misschien vind je het leuk om daar te gaan kijken! Je moet wel entree betalen.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:38

Longeren met een balkje of sprongetje?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 08:26

Goed idee maar tijdens equiday moet ik werken :P

sprongentje doe ik inderdaad wel!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:29

Ik zou je aanraden om lekker veel te gaan doen.
Met mijn shet maak ik altijd superveel overgangen van stap-draf-middendraf-draf-stap-galop-etc.
Zo zorg je dat het interessant blijft en dat ze op blijven letten. Als je ze goed verzamelt aan de lijn hebt lopen kun je het dier ook leren om aan te springen in galop vanuit stap, stilstand of het achteruit gaan.
Hier heb je voorlopig nog wel even werk aan :)