welke maat longeersingel.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ElisaAppie6

welke maat longeersingel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 19:00

Ik wil wat verder gaan met longeren en dus een longeersingel kopen. Daarbij wil ik ook elastiekjes (touwtjes) kopen. Nu is de vraag zo ook wel te zien in de titel, welke maat heb ik nodig? ik heb een welshB, niet de allerdunste trouwens. Welke maat heb ik nodig? Cob, full, ik heb er namelijk niet zo'n verstand van. Weten jullie waar ik ergens een goedkope longeersingel en elastiekjes(touwtjes) kan kopen? Alvast Heel erg bedankt. ElisaAppie6

kelseyc

Re: welke maat longeersingel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:08

Hoi, Wat is je maximale bedrag voor een longeersingel en elastieken?
En welke maat halster/hoofdstel heeft je pony?

Ik kan wel het een en het ander ff zoeken. Dan heb ik binnen 5 minuten iets voor je gevonden.
Maar dan moet ik wel even bovenstaande dingen weten

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:17

Voor mijn D pony (new-forest) heb ik maat cob/middel van de longeersingel, en die zit al vrij hoog aangesingeld beide kanten. Wellicht kan jij dan met een maat pony goed uit de voeten :)
Goedkoop, wat vind je goedkoop?
Bij Epplejeck zijn de standaard longeersingels 36,95 en de touwtjes 6,95

Ik zou als ik jou was ook eens rondstruinen op 'bokt markt' en evt marktplaats, wordt redelijk vaak longeerspul aangeboden!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:41

Ik heb een B pony van 1.25 en voor hem was maat pony van Pagony te klein, ik wilde dubbele lijnen doen en daarvoor zaten de ringetjes net te hoog. Dus het ligt er ook aan hoe smal/breed je pony is, mijne is geen iel Welshje in ieder geval, maar gewoon normaal. :)

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 20:09

Mijn pony heeft maat pony halster. de minimale prijs is 20 euro maar het liefst NOG goedkoper natuurlijk.