Zolar is al 2 jaar bekend met maanblindheid, helaas is hij vorig jaar dus blind geworden aan zijn linkeroog.. Vanaf die tijd hebben we besloten om hem een halfjaar niet te rijden en zijn eigen weg te laten zoeken. Hij is al 2 á 3 jaar onder het zadel, in 2003 is hij geboren en hij is een fjord, die niet al te slank is..
Een tijdje geleden ben ik begonnen met hem weer op te pakken met longeren, wat in het begin gewoon super ging! Maar meneer kreeg praatjes.. Tijdens het longeren trok hij de longe uit mijn hand en sprong over de omheining heen, waar hij in de ruimte ernaast wat rond bleef rennen.. Dit heeft hij bij mij een keer of 3 gedaan.. Ik heb toen weer les gevraagd, wat gewoon weer goed ging! Mijn instructrice longeerde en daarna gin ik er even aan de longe op! Prima idee om weer te beginnen!
Vandaag was het mis gegaan.. Omdat ik vakantie heb hadden we gepland deze week hem 5 keer te pakken zodat hij wat onder de man kwam.. Longeren ging goed in het begin.. Maar toen deed hij wat hij bij mij ook deed.. Begint te bokken, galoppeert aan, maakt de volte groter en trekt mijn instructrice zo omver, met als gevolg dat zij haar duim heeft gebroken en waarschijnlijk nog geopereerd moet worden, vervolgens sprong hij over de omheining en rende hij het bos in.. Ik wist gelukkig een snel paadje dat direct aan het einde van het bospad uitkwam. Hier heb ik hem kunnen vangen, net op tijd.. Voordat de trein kwam.
Voorlopig kan mijn instructrice mij dus niet helpen, ivm haar gebroken duim.. Ik kan hem niet alweer stilzetten, dan is alles voor niks geweest.. Wie o wie weet wat ik kan doen? Normaal zeggen we de helft van de bak af met stroomlint zonder stroom erop. Daar hád hij respect voor, maar hij rent er nu gewoon doorheem en springt daarna over de omheining..
Bedankt voor het lezen.
Edit; ohja, mods, als het fout staat, willen jullie het dan aub verplaatsen?