VD met manege pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fleur_a

VD met manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 11:25

hoii, ik ben sinds de zomer begonnen met VD bij een manege pony.

(De eigenaren van de manege zijn hier mee akkoord gegaan, als ik maar geen gekke dingen doe)

Maar, wat vinden jullie hier nou eigenlijk van?

Chanellhoii

Re: VD met manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:30

leuk voor de pony! keer wat anders dan alleen maar rijden en rondjes lopen :=

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 11:31

Chanellhoii schreef:
leuk voor de pony! keer wat anders dan alleen maar rijden en rondjes lopen :=

ja, de pony waarmee ik het doe vindt het he-le-maal geweldig!

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:31

ja, maar nooit of te nimmer het steigeren aanleren, naar mijn idee.... het blijft een manegepony..

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 11:32

Loraine1985 schreef:
ja, maar nooit of te nimmer het steigeren aanleren, naar mijn idee.... het blijft een manegepony..

nee, maar dat bedoelde de eigenaar van de manege ook met 'gekke dingen' haha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:32

Ik vind het toch wel onverantwoord van de manegehouders en kan me bijna niet voorstellen dat ze met zoiets akkoord gaan.. Zo'n pony wordt meestal toch wel door meerdere kinderen bereden, want als jij hem de jambette leert en een ander kind gebruikt per ongeluk het commando daarvoor? Kind krijg bijvoorbeeld een trap van de pony, die het goed wilt doen..

Nee ik vind het niet helemaal verantwoord eigenlijk... Misschien is een verzorgpony een beter idee?

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:33

Leuk idee, maar je moet wel zorgen dat je de pony het goed aanleert. Niet dat ie opeens uit het niets bij een manegeklant allemaal trucjes gaat doen wat niet de bedoeling is.

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:34

inderdaad, ik denk dat kusje geven en flemen enzo leuk is, maar verder ook niet..

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 11:35

KimD schreef:
Ik vind het toch wel onverantwoord van de manegehouders en kan me bijna niet voorstellen dat ze met zoiets akkoord gaan.. Zo'n pony wordt meestal toch wel door meerdere kinderen bereden, want als jij hem de jambette leert en een ander kind gebruikt per ongeluk het commando daarvoor? Kind krijg bijvoorbeeld een trap van de pony, die het goed wilt doen..

Nee ik vind het niet helemaal verantwoord eigenlijk... Misschien is een verzorgpony een beter idee?

ik heb zelf een vz pony, maar ik mag bijv. buiging leren en dat soort dingen maar hij heeft ook gezegd van: niets met de benen! maar er hangen daar camera's en er lopen genoeg mensen door de manege, en hij komt regelmatig ook kijken hoor. Dus onverantwoordelijk vind ik het niet

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 11:35

Loraine1985 schreef:
inderdaad, ik denk dat kusje geven en flemen enzo leuk is, maar verder ook niet..

idd kusje, flemen en buiging. verder ben ik ook niet hoor :o

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:36

Waarom ga je dan niet leuk met je verzorgpony VD doen?

Chanellhoii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:36

Loraine1985 schreef:

ligt er ook wat TS verstaat onder VD. misschien doet ze ook wel veel aan grondwerk? dat is gewoon goed :o

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 11:38

Chanellhoii schreef:
Loraine1985 schreef:

ligt er ook wat TS verstaat onder VD. misschien doet ze ook wel veel aan grondwerk? dat is gewoon goed :o

ja idd veel grondwerk. maar VD vind ik de kunstjes enz. En die pony heeft door 'mijn' trucjes en soort van trainingen veel meer geduld gekregen. +:)+

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:39

Vind het slecht van de manege eigenaar. Leuk voor de pony en voor jou maar er lopen ook kleine kinderen op een manege rond. Dadelijk gaat die pony happen om een koekje, slaan met de benen omdat iemand per ongeluk een commando geeft.

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:41

KimD schreef:

Precies dit!

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 11:41

naomi_1998 schreef:
Vind het slecht van de manege eigenaar. Leuk voor de pony en voor jou maar er lopen ook kleine kinderen op een manege rond. Dadelijk gaat die pony happen om een koekje, slaan met de benen omdat iemand per ongeluk een commando geeft.

misschien moet je even goed terug lezen, want er staat duidelijk dat ik ook niets met de benen mocht doen! :+ maar ik weet echt wel wat ik doe, dus jullie moeten niet denken dat ik een of andere gestoord kind ben ahha <<)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:42

Idd, ik zou geen jambette aanleren, maar buigen, compliment, liggen, knielen enz zijn allemaal oefeningen die prima kunnen. Maar ook bijv benen kruisen, wijken, achterwaarts, op een blok staan, rondje draaien, rondje om je heen lopen zijn leuke oefeningen die geen kwaad kunnen. En de kleinere hoofdkunstjes zoals flemen, kusjes geven, hoofd laag, mooi staan, oortjes naar voren, nee schudden, ja knikken, kleuren herkennen, targetten enz zijn ook allemaal leuk en veilig met een manege pony. Veel plezier ermee!

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 11:44

Amable schreef:
Idd, ik zou geen jambette aanleren, maar buigen, compliment, liggen, knielen enz zijn allemaal oefeningen die prima kunnen. Maar ook bijv benen kruisen, wijken, achterwaarts, op een blok staan, rondje draaien, rondje om je heen lopen zijn leuke oefeningen die geen kwaad kunnen. En de kleinere hoofdkunstjes zoals flemen, kusjes geven, hoofd laag, mooi staan, oortjes naar voren, nee schudden, ja knikken, kleuren herkennen, targetten enz zijn ook allemaal leuk en veilig met een manege pony. Veel plezier ermee!

ik vind dat idd ook geen gevaarlijke en wel leuke kunstjes! Bedankt

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:44

naomi_1998 schreef:

Ben eens heel eerlijk, hoeveel manegepony's happen wel niet om een koekje? Ik ken maar weinig manege's waar de pony's geen lekkers krijgen van de kids en waar de pony's dus niet in zakken zoeken en happen. Grote kans dat deze pony bij correcte training juist veel beleefder wordt!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:44

fleurtjuhh2 schreef:
naomi_1998 schreef:

misschien moet je even goed terug lezen, want er staat duidelijk dat ik ook niets met de benen mocht doen! :+ maar ik weet echt wel wat ik doe, dus jullie moeten niet denken dat ik een of andere gestoord kind ben ahha <<)

Dat had ik gelezen en dan nog vind ik het onverantwoordelijk. Misschien ziet een van die jongere meiden jou wel kunstjes doen met dat paard en wilt die het ook gaan proberen? Doe je het eigenlijk wel in de bak of paddock want in de stal is er te weinig ruimte.

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 11:45

:D
Laatst bijgewerkt door Fleur_a op 02-03-14 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:45

Ik vind het hardstikke leuk! Zials hierboven vermeld, dingen zoals een rondje om je heen, buiging, mooi staan kunnen geen kwaad. Happen, jambette beter niet. Maar zoals ik heb gemerkt laatst is de pony heel geduldig en doet ze echt alleen iets als het commando duidelijk wordt gegeven.
Ik denk dat het voor de pony ook leuk is als afwisseling :j

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 11:46

Naomi_1998. paddock en de kleine kunstjes in de stal.

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 11:47

juliedo24 schreef:
Ik vind het hardstikke leuk! Zials hierboven vermeld, dingen zoals een rondje om je heen, buiging, mooi staan kunnen geen kwaad. Happen, jambette beter niet. Maar zoals ik heb gemerkt laatst is de pony heel geduldig en doet ze echt alleen iets als het commando duidelijk wordt gegeven.
Ik denk dat het voor de pony ook leuk is als afwisseling :j

even voor verwarring te voorkomen. Juliedo24 was er gisteren nog samen met mij <3

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 11:55

Amable schreef:
naomi_1998 schreef:

Ben eens heel eerlijk, hoeveel manegepony's happen wel niet om een koekje? Ik ken maar weinig manege's waar de pony's geen lekkers krijgen van de kids en waar de pony's dus niet in zakken zoeken en happen. Grote kans dat deze pony bij correcte training juist veel beleefder wordt!

ja precies!