Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KimD schreef:Ik vind het toch wel onverantwoord van de manegehouders en kan me bijna niet voorstellen dat ze met zoiets akkoord gaan.. Zo'n pony wordt meestal toch wel door meerdere kinderen bereden, want als jij hem de jambette leert en een ander kind gebruikt per ongeluk het commando daarvoor? Kind krijg bijvoorbeeld een trap van de pony, die het goed wilt doen..
Nee ik vind het niet helemaal verantwoord eigenlijk... Misschien is een verzorgpony een beter idee?
Chanellhoii schreef:Loraine1985 schreef:inderdaad, ik denk dat kusje geven en flemen enzo leuk is, maar verder ook niet..
ligt er ook wat TS verstaat onder VD. misschien doet ze ook wel veel aan grondwerk? dat is gewoon goed
KimD schreef:Ik vind het toch wel onverantwoord van de manegehouders en kan me bijna niet voorstellen dat ze met zoiets akkoord gaan.. Zo'n pony wordt meestal toch wel door meerdere kinderen bereden, want als jij hem de jambette leert en een ander kind gebruikt per ongeluk het commando daarvoor? Kind krijg bijvoorbeeld een trap van de pony, die het goed wilt doen..
Nee ik vind het niet helemaal verantwoord eigenlijk... Misschien is een verzorgpony een beter idee?
naomi_1998 schreef:Vind het slecht van de manege eigenaar. Leuk voor de pony en voor jou maar er lopen ook kleine kinderen op een manege rond. Dadelijk gaat die pony happen om een koekje, slaan met de benen omdat iemand per ongeluk een commando geeft.
Amable schreef:Idd, ik zou geen jambette aanleren, maar buigen, compliment, liggen, knielen enz zijn allemaal oefeningen die prima kunnen. Maar ook bijv benen kruisen, wijken, achterwaarts, op een blok staan, rondje draaien, rondje om je heen lopen zijn leuke oefeningen die geen kwaad kunnen. En de kleinere hoofdkunstjes zoals flemen, kusjes geven, hoofd laag, mooi staan, oortjes naar voren, nee schudden, ja knikken, kleuren herkennen, targetten enz zijn ook allemaal leuk en veilig met een manege pony. Veel plezier ermee!
naomi_1998 schreef:Vind het slecht van de manege eigenaar. Leuk voor de pony en voor jou maar er lopen ook kleine kinderen op een manege rond. Dadelijk gaat die pony happen om een koekje, slaan met de benen omdat iemand per ongeluk een commando geeft.
fleurtjuhh2 schreef:naomi_1998 schreef:Vind het slecht van de manege eigenaar. Leuk voor de pony en voor jou maar er lopen ook kleine kinderen op een manege rond. Dadelijk gaat die pony happen om een koekje, slaan met de benen omdat iemand per ongeluk een commando geeft.
misschien moet je even goed terug lezen, want er staat duidelijk dat ik ook niets met de benen mocht doen!maar ik weet echt wel wat ik doe, dus jullie moeten niet denken dat ik een of andere gestoord kind ben ahha
juliedo24 schreef:Ik vind het hardstikke leuk! Zials hierboven vermeld, dingen zoals een rondje om je heen, buiging, mooi staan kunnen geen kwaad. Happen, jambette beter niet. Maar zoals ik heb gemerkt laatst is de pony heel geduldig en doet ze echt alleen iets als het commando duidelijk wordt gegeven.
Ik denk dat het voor de pony ook leuk is als afwisseling
Amable schreef:naomi_1998 schreef:Vind het slecht van de manege eigenaar. Leuk voor de pony en voor jou maar er lopen ook kleine kinderen op een manege rond. Dadelijk gaat die pony happen om een koekje, slaan met de benen omdat iemand per ongeluk een commando geeft.
Ben eens heel eerlijk, hoeveel manegepony's happen wel niet om een koekje? Ik ken maar weinig manege's waar de pony's geen lekkers krijgen van de kids en waar de pony's dus niet in zakken zoeken en happen. Grote kans dat deze pony bij correcte training juist veel beleefder wordt!