[FOTO]Giverny voor het eerst longeren met zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pradadaan

[FOTO]Giverny voor het eerst longeren met zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 22:45

Vandaag heb ik Giv voor het eerst gelongeerd met zadel! Ik zit echt op een hele grote roze wolk! Wat ben ik trots op mijn meisje <3

Ik heb van begin af aan gezegd dat ik er pas met 4,5 op ga, en daar blijf ik nog steeds bij. Maar omdat Giv een paard is wat een uitdaging leuk vind en omdat mijn ispiratie op begint te raken (heb echt alles wat in me op kwam al met haar gedaan :') ideeën zijn welkom, ik moet nog een tijdje vol maken voor we gaan rijden :P) loop ik af en toe vast wat met zadel en hoofdstel te rommelen. Hoofdstel heeft ze nu 4 keer in gehad, doet ze geweldig! Alsof ze nooit iets anders heeft in gehad. En het zadel heeft ze 1 keer eerder enkel op gehad. Vandaag dus voor het eerst er mee gelopen.
Op 2 rodeo acties na was er niks spectaculairs aan :') Het prinsesje loopt gewoon braaf haar rondje en laat meteen wat mooie beweging zien.
Mijn bedoeling was alleen stap en draf, maar ze pakte uit zichzelf al een galopje mee. Nou prima, als zij dat zelf doet vind ik het best. Dus ook dat maar toegestaan en ze deed het GE-WEL-DIG! :D <3

natuurlijk zijn er foto's gemaakt :j

als eerst de rodeo actie
(en het grappige is, deze actie kwam pas na een rondje stap en draf :'))
Afbeelding

Afbeelding

daarna was het over en liep ze braaf verder
Afbeelding

zo trots <3
Afbeelding

mooie draf!
Afbeelding

:D
Afbeelding

Knap paard!
Afbeelding

daarna ook nog een galopje
Afbeelding

deze foto vind ik echt gaaf :D!
Afbeelding

Nogmaals, ik zit echt op een roze wolk! ben zo trots op haar <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tamary op 26-01-14 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel gezet ivm verplaatsen naar ander forum

CaVaLaPhoto

Re: Giverny voor het eerst longeren met zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:00

Ziet er goed uit! Het is, op die bokkensprongen na dan :P, alsof ze nooit anders gedaan heeft! Ze lijkt er vrij relaxt mee rond te lopen.
Wel fijn voor haar denk ik dat je deze eerste keer de beugels er af gelaten hebt :)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 23:04

loveskiara dankjewel voor je leuke reactie :)
ja beugels zijn er heel bewust af gegaan :j
ik heb als motto: 'het kan niet gek genoeg, als het maar spelenderwijs en zonder stress gaat'
en Giv is inderdaad heel relaxed, waardoor dit ook allemaal kan en ze heeft ook overal zo veel plezier in, dat is zo leuk om te zien! <3

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:05

Ziet er goed uit!
Hoe oud is ze?

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 23:05

Ze word deze zomer 3 :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:09

Ziet er goed uit zeg!

Ik zie liever met 2,5 een zadel er op en dan met 4,5 jaar lekker rustig er een keer op dan BAM met 3 jaar alles er in en op. Super!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 23:17

MarlindeRooz Dankjwel! zo denk ik er zelf ook over en ik pas mijn manier ook erg aan op haar. toen ik een veulen fokte was het niet mijn plan om er met 2,5 al een zadel op te leggen. maar Giv is gewoon een paard wat graag leert en het leuk vind om veel te ondernemen. door haar nieuwsgierigheid kan bijna alles met haar en ze word hier alleen maar mak van :D

Mova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:31

Leuk van je dat je haar ruim de tijd heeft alvorens haar echt aan het werk te zetten, ziet er een heel leuk paardje uit ;-)

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:44

MarlindeRooz schreef:
Ziet er goed uit zeg!

Ik zie liever met 2,5 een zadel er op en dan met 4,5 jaar lekker rustig er een keer op dan BAM met 3 jaar alles er in en op. Super!

Helemaal mee eens ;)

Nog wel 2 tipjes..

Let op je longe vooral met de bokjes hangt ie erg slap. En je kan de longe beter aan de ring aan de zijkant doen, op de manier hoe je hem nu hebt kan het halster gaan schuiven tegen/in het oog

Verder ziet het er goed uit!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 23:48

Laren dankje voor de tips! ik heb echt mijn best gedaan om de lijn niet lang te maken maar met die bok kwam ze iets naar binnen waardoor ik net te laat was om de lijn in te korten. gelukkig ging het goed maar moet daar inderdaad rekening mee houden :j

Domiinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:58

Hihhi wat een super paardje! En wat vat je de tips ook goed op! Zie maar weinig mensen hier op bokt die zo super op kritiek reageren!! Echt top

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:09

ITP->TVG

pradadaan

Re: [FOTO]Giverny voor het eerst longeren met zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 00:13

oh sorry! dacht dat dit onder ITP viel :j

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:04

Leuke foto's! Ze is lekker aan het lopen. Ik vind de aftekening op haar hoofd echt gaaf!

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:16

Ze ziet er inderdaad heel erg relaxt uit en ik denk dat je met haar echt geen problemen zult krijgen met opstappen etc , denk dat dit wel een fijn en makkelijk paardje is ! Ben benieuwd hoe deze er uitziet over een jaartje als die wat meer spieropbouw etc heeft , tot nu toe is dit echt een heel erg leuk paardje om te zien !

:D

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 20:22

Dankjewel Domiinique! Alles wat op een positieve manier word gebracht (zoals Laran doet) zie ik niet als kritiek maar als tips waar het alleen maar beter mee kan worden :) En daar ben ik natuurlijk alleen maar blij mee want er is altijd ruimte voor verbetering :j

Ginam ja ben ook gek op de aftekening op haar hoofd <3 helaas word haar kolletje steeds kleiner. dat vind ik wel jammer -O-

MiStimaBo dankjewel! iedereen zegt tegen me dat zij nooit moeilijk kan worden met inrijden. maar ik zelf geloof het nog niet echt :o ze is tot nu toe zó braaf, dat ik denk dat ze dat nog wel gaat compenseren als ik er op ga :') Maar we zullen het tegen die tijd zien, haar zus was niet zo moeilijk. die is nu 7,5 en de eigenaar heeft er nog nooit naast gelegen. hoop dat Giv ook zo is :D

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:27

pradadaan schreef:
Dankjewel Domiinique! Alles wat op een positieve manier word gebracht (zoals Laran doet) zie ik niet als kritiek maar als tips waar het alleen maar beter mee kan worden :) En daar ben ik natuurlijk alleen maar blij mee want er is altijd ruimte voor verbetering :j

Ginam ja ben ook gek op de aftekening op haar hoofd <3 helaas word haar kolletje steeds kleiner. dat vind ik wel jammer -O-

MiStimaBo dankjewel! iedereen zegt tegen me dat zij nooit moeilijk kan worden met inrijden. maar ik zelf geloof het nog niet echt :o ze is tot nu toe zó braaf, dat ik denk dat ze dat nog wel gaat compenseren als ik er op ga :') Maar we zullen het tegen die tijd zien, haar zus was niet zo moeilijk. die is nu 7,5 en de eigenaar heeft er nog nooit naast gelegen. hoop dat Giv ook zo is :D

Nee want meestal als ze vantevoren al zo lief zijn is er een kleine kans dat ze stout gaan worden , natuurlijk zal ze eens een keertje een bokje of een sprintje maken maar ik denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken dat die echt gek gaat doen ! ;) ; och echt waar ? :P Dan is dat echt een engeltje ! , Ik hoop het ook voor je :D

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 21:28

MiStimaBo ik hoop het :D

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 07:39

Prachtig Prada <3
Ze vind he echt leuk he.
Dat vrolijke koppie erop haha. Echt een superleuk paard!

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:53

ziet er goed uit!!! Leuk!! *\o/*

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 11:30

Dankjewel kainda! Ik word ook altijd weer vrolijk als ik dat vrolijke koppie van haar zie <3

Nsky89 danjewel :D