probleem met targetten...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loenatje

probleem met targetten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 00:24

ik ben mijn paardje aan het leren targetten en ze doet dat al heel goed, maar...
ik deed dit altijd met borstels en hoevenkrabbers enzo, maar die was ik vandaag dus vergeten...
ik zag daar een leeg blikje ice-tea staan dus ik dacht: ik zal dat gebruiken!
maar ooh jee... mijn paardje had daar superveel schrik van! ze wou maar niet targetten!
ik mocht er haar wel mee aaien, zolang ik niet in de buurt van haar hoofd kwam met dat blikje...
ze doet dat ook bij alle andere dingen... hoe hebben jullie dat opgelost? of hebben jullie toevallig tips voor mij? alvast bedankt! :)

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 11:06

iemand? aub?

Nammie

Re: probleem met targetten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:22

Maak het zo dat je paard altijd succes heeft.
Als hij bang is voor het blikje , zet het blikje dan ver genoeg van hem weg , en beloon elk stapje in de richting van dat blikje.
Leg er desnoods een borstel naast , welke die al kent.
Zorg dat het makkelijk wordt voor je paard om iets te verdienen.

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 11:35

ok! zal ik doen! :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 03:11

Targetten betekent dat het paard naar het blikje moet bewegen en niet andersom! Als je telkens beloont op het moment dat het paard naar het blikje toe beweegt, zal hij dat gedrag vaker doen. Het ligt dus aan je timing.

Beloon voor het kleinste stapje: dus eerst voor het kijken naar..., dan gewichtsverplaasting naar ..., tot kort aanraken en dan duur opbouwen. Klinkt gemakkelijk he? Maar het valt of staat met je timing.

Leg het blikje op een plek waar je paard er gemakkelijk bij kan. Dwing je paard niet.