appelxkiwi schreef:Mijn pony had hetzelfde probleem. Naja, IK had hetzelfde probleem.
M'n lichaamshouding bleek niet helemaal goed te zijn, waardoor mijn pony iets anders begreep dan ik bedoelde. Verder weigerde mijn pony rechtsom te longeren, vond ze wat moeilijker! Bij mij heeft ze nog nooit 'aangevallen', maar bij m'n verzorgster kwam ze 1x recht op der af lopen. Die heeft haar een flinke tik met de zweep gegeven, pony schrok zich dood (want dit is normaal niet nodig) en daarna was er niks meer aan de hand.
Ik weet nu hoe ik mijn lichaam moet gebruiken tegenover mijn pony en mijn pony weet dat ze gewoon der rondje moet lopen haha (:
Ja precies! Bij mij idem. Ik deed het ook zelf niet goed waardoor ze steeds naar binnen kwam, daarna heb ik haar ook duidelijk naar buiten moeten bonjouren om mijn eigen ruimte duidelijk te maken. En was het probleem opgelost. Ook die van mij vind de ene kant makkelijker dan de andere.
TS, is je pony normaal wel goed op de volte te rijden? Heeft ze geen lichamelijke problemen? Is het een angstig of juist zelfverzekerd paard?