Tips voor vd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Tips voor vd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 20:06

Heey bokkers mijn paardje moet nou 2 maanden boxrust en ik wil hem toch veel aandacht geven dus ik dacht aan VD ik heb dit al wel is vaker gedaan hij kan al de jambette en er is een klein begin met het blok maar nu wou ik verder maar heb geen flauw idee hoe ik alles moet gaan aanleren ik weet niet hoe ik moet beginnen heeft daar iemand tips voor en kan mij uitleggen hoe ik moet beginnen ik zou het heel fijn vinden want ik vind het zo zielig hij staat daar maar heel de dag dus tips zijn welkom bijv over hoe ik moet beginnen met flamen,shake,en ik zou heel graag hem willen laten liggen op commando dat ik er lekker bij kan liggen enzo maar ik weet dat ik daar nog mee moet wachten hopelijk hebben jullie tips /3

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:07

Je topic staat verkeerd. Dit is voor foto's van VD, ik tem even. ;)

Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 20:19

esmeerambo schreef:
Je topic staat verkeerd. Dit is voor foto's van VD, ik tem even. ;)

Hoe kun je dat naar een andere topic zetten?

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Tips voor vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:19

Dat kun je niet zelf. Ik heb al even getemd voor je :j

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Tips voor vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:23

kijk even op nalanta.nl daar kan je heel veel vinden!

ElsRoosje

Berichten: 1021
Geregistreerd: 09-10-12
Woonplaats: Ergens naast Apeldoorn

Re: Tips voor vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:26

het is het handigst om eerst te beginnen met de basis, en dan opbouwen! ik gebruik ook idd heel veel van nalanta.nl

Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 20:29

esmeerambo schreef:
Dat kun je niet zelf. Ik heb al even getemd voor je :j

Dankjewel

Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 20:29

mariekerocky schreef:
kijk even op nalanta.nl daar kan je heel veel vinden!

Dankjewel

Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 20:29

ElsRoosje schreef:
het is het handigst om eerst te beginnen met de basis, en dan opbouwen! ik gebruik ook idd heel veel van nalanta.nl

Dankjewel

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Tips voor vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:30

Ik stuur je even een PB'tje over VD ;)

Sterre34
Berichten: 69
Geregistreerd: 30-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:40

Hoi Hoii! Ik heb het VD boek -van aporteren tot zitten- gekocht, echt een super boek! Ik wist niet waar ik moest beginnen/vedergaan.. := Sinds ik dat boek heb begin ik gewoon bij het begin en ze kan al touch, box, shake, spagaat en de buiging :D Ik ben er zelf heel trots op dat ik dit binnen 3 maanden dit aan mn pony heb geleerd! <<) Ik begin zelf helemaal bij het begin van het boek en nu ben ik bij het blok. Het is voor mij ook een uitdaging want ik wil zelf graag verder lezen maar ik heb met mezelf afgesproken als ze het kunstje leert ga ik naar het volgende kuntsje :) Dus ik hoop als ik het boek uit heb dat ze behoorlijk wat kan van VD

ElsRoosje

Berichten: 1021
Geregistreerd: 09-10-12
Woonplaats: Ergens naast Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:41

Sterre34 schreef:
Hoi Hoii! Ik heb het VD boek -van aporteren tot zitten- gekocht, echt een super boek! Ik wist niet waar ik moest beginnen/vedergaan.. := Sinds ik dat boek heb begin ik gewoon bij het begin en ze kan al touch, box, shake, spagaat en de buiging :D Ik ben er zelf heel trots op dat ik dit binnen 3 maanden dit aan mn pony heb geleerd! <<) Ik begin zelf helemaal bij het begin van het boek en nu ben ik bij het blok. Het is voor mij ook een uitdaging want ik wil zelf graag verder lezen maar ik heb met mezelf afgesproken als ze het kunstje leert ga ik naar het volgende kuntsje :) Dus ik hoop als ik het boek uit heb dat ze behoorlijk wat kan van VD


leuk! even een vraagje; waar heb jij je blok vandaan of heb je die zelf gemaakt?

Sterre34
Berichten: 69
Geregistreerd: 30-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:43

En oja! :o Je kan het beste op het hoogtepunt stoppen want dan onthoud hij/zij het beter en dat is de beste beloning voor het paard :P
Laatst bijgewerkt door Sterre34 op 06-01-14 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre34
Berichten: 69
Geregistreerd: 30-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:44

ElsRoosje schreef:
Sterre34 schreef:
Hoi Hoii! Ik heb het VD boek -van aporteren tot zitten- gekocht, echt een super boek! Ik wist niet waar ik moest beginnen/vedergaan.. := Sinds ik dat boek heb begin ik gewoon bij het begin en ze kan al touch, box, shake, spagaat en de buiging :D Ik ben er zelf heel trots op dat ik dit binnen 3 maanden dit aan mn pony heb geleerd! <<) Ik begin zelf helemaal bij het begin van het boek en nu ben ik bij het blok. Het is voor mij ook een uitdaging want ik wil zelf graag verder lezen maar ik heb met mezelf afgesproken als ze het kunstje leert ga ik naar het volgende kuntsje :) Dus ik hoop als ik het boek uit heb dat ze behoorlijk wat kan van VD


leuk! even een vraagje; waar heb jij je blok vandaan of heb je die zelf gemaakt?


Een vader van iemand bij ons op stal heeft zelf een blok gemaakt ;)

ElsRoosje

Berichten: 1021
Geregistreerd: 09-10-12
Woonplaats: Ergens naast Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:45

ElsRoosje schreef:
Sterre34 schreef:

leuk! even een vraagje; waar heb jij je blok vandaan of heb je die zelf gemaakt?


Een vader van iemand bij ons op stal heeft zelf een blok gemaakt ;)


Oke! ik was er zelf een aan het maken maar die vind ik niet stevig genoeg... dus nu ben ik opzoek :o

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Tips voor vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:48

waarom staat hij op boxrust??? lijkt me dat je niet zomaar van alles kan gaan doen hij staat immers niet voor niks op boxrust

Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 20:50

bliver schreef:
waarom staat hij op boxrust??? lijkt me dat je niet zomaar van alles kan gaan doen hij staat immers niet voor niks op boxrust

Hij heeft een lichte pees blessure maar de dierenarts had gezegd dat ik wel vd kan doen maar dan alleen stilstaande dingen snapje

Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 20:50

Sterre34 schreef:
Hoi Hoii! Ik heb het VD boek -van aporteren tot zitten- gekocht, echt een super boek! Ik wist niet waar ik moest beginnen/vedergaan.. := Sinds ik dat boek heb begin ik gewoon bij het begin en ze kan al touch, box, shake, spagaat en de buiging :D Ik ben er zelf heel trots op dat ik dit binnen 3 maanden dit aan mn pony heb geleerd! <<) Ik begin zelf helemaal bij het begin van het boek en nu ben ik bij het blok. Het is voor mij ook een uitdaging want ik wil zelf graag verder lezen maar ik heb met mezelf afgesproken als ze het kunstje leert ga ik naar het volgende kuntsje :) Dus ik hoop als ik het boek uit heb dat ze behoorlijk wat kan van VD

Dankjewel ik ga ook opzoek naar een boek dan x

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Tips voor vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:51

ow vandaar

Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 20:53

Sterre34 schreef:
En oja! :o Je kan het beste op het hoogtepunt stoppen want dan onthoud hij/zij het beter en dat is de beste beloning voor het paard :P

Goeie tip dankjewel

NikkivanOlst

Berichten: 7830
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:25

Femkeibn schreef:
bliver schreef:
waarom staat hij op boxrust??? lijkt me dat je niet zomaar van alles kan gaan doen hij staat immers niet voor niks op boxrust

Hij heeft een lichte pees blessure maar de dierenarts had gezegd dat ik wel vd kan doen maar dan alleen stilstaande dingen snapje



Dan zou ik de jambette al even laten rusten. Daar krijg je (zeker op harde bodem) alleen maar hardere klappen op de pees mee :)

Kijk even op www.visibreteam.nl bij 'vrijheidsdressuur' daar staan een aantal belangrijke basis oefeningen op.

Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Re: Tips voor vd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 20:38

Dankjewel dan ga ik op die site krijgen

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Re: Tips voor vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:06

Helaas een beetje laat met verplaatsen, maar dit topic hoort inderdaad op TVG. Ik heb hem dus verplaatst vanaf VD-ITP. :)

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Tips voor vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:39

Mijn haflinger kan liggen, zitten en ze kan me zachtjes slaan met een zweepje. soms lukt het haar om op een blok te gaan staan, maar meestal doet ze het met een voetje

mayadeby
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-12-12
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Tips voor vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:16

Mijn haflinger kan shaken, flemen, mooi staan (gebogen) dit hebben we aangeleerd om met een neckrope te rijden. back, en volgen