Ouderwetse ontsnappings poging - Jambette

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Ouderwetse ontsnappings poging - Jambette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 10:58

Nou ik dacht dat ik met Byoux eindelijk de goeie weg op was, maar blijkbaar keren we weer terug naar punt 1. Het zit zo, ik leer hem de jambette aan en ik weet van Byoux dat hij de tijd neemt om het te leren, maar nu waren we in de 'schraapfase' en daar een stukje voorbij. Hij tilde zijn been nu net een stukje van de grond af zonder echt te schrapen, alleen bij grotere beweging raakte hij de grond. Maar dat beloonde ik dan niet.
Nu zitten we dus weer midden in die schraapfase en ik heb geen idee hoe. Niet heel erg belangrijk, want daar zijn we nu al maarja.
Maar nu zit ik vooral met het feit, dat ik waarschijnlijk op de slechte momenten heb beloond.. maar wat zijn dan de goeie momenten om te belonen?

Hopelijk kan iemand me dit wat duidelijker vertellen als 'wanneer hij hem hoger doet' want dat doet hij soms maar dan direct een schraap erbij en dan beloon ik hem toch alsnog voor het slechte?

Zijn 'jambette' is nu dus eigenlijk een graafbeweging waarbij hij hele kuilen graaft.. :o

Effects

Berichten: 561
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:15

Gebruik je een clicker? Dat is voor zo'n snelle oefening van de jambette wel de fijnste manier om direct te kunnen aangeven welk moment van de oefening je goed vond.
Neem één criteria tegelijk dat je wilt verbeteren: ik denk dat je beter eerst kunt belonen voor een steeds hogere jambette. Bridge wanneer zijn been op het hoogste punt is. Als deze hoog genoeg is en hij duidelijk snapt dat het daarom gaat, ga je alleen nog maar belonen als hij een hoge jambette doet zonder te schrapen.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: Ouderwetse ontsnappings poging - Jambette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 11:39

Ik gebruik geen clicker. Al hou ik mezelf wel elke keer aan om hem te gebruiken, het komt er telkens maar niet van. Ik heb er namelijk wel eentje.

Oke, dus gewoon belonen wanneer hij hoger gaat. Al is het maar weer een paar cm komt. Komt voor elkaar denk ik haha :) Bedankt!

Effects

Berichten: 561
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Ouderwetse ontsnappings poging - Jambette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:19

Ja, en misschien zelfs in milimeters denken i.p.v. in centimeters. Op het moment dat hij dan een nog hogere jambette geeft dan je verwacht had, een grotere beloning geven (jackpot) en vanaf dat moment alleen nog maar belonen als zijn been weer zo hoog de lucht in gaat.
Veel plezier!

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: Ouderwetse ontsnappings poging - Jambette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 20:30

Het is nu op zich wel gelukt :j Hij tilt zijn been echt steeds hoger op en ik heb zo nu en dan het gevoel dat hij straks achter zijn oren kan krabben :=
Maar dus bedankt

Effects

Berichten: 561
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Ouderwetse ontsnappings poging - Jambette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 16:08

Leuk, fijn om te horen!