Achterhand trainen

Moderators: Apple, Coby, Nicole288, SayaJones, A_nouk, C_arola, Dyonne, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Badgurl007

Achterhand trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 16:04

Beste paarden liefhebbers,

Ik heb een vraag en hoop dat jullie wat tips of suggesties hebben.

Het gaat over één van mijn paarden, een nu ruim 3,5 jarige ruin. Ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen met het trainen van zijn rug. Die was wat zwak en hij gebruikte hem nog niet goed. Na veel oefenen en trainen gaat het met zijn rug stukken beter.
Echter gebruikt hij zijn achterhand niet goed. Nou wil ik ook weer niet teveel verwachten van een 3 jarige maar voor ik hem in ga rijden zou ik toch graag hem willen proberen zijn achterhand beter te laten gebruiken en wat sterker maken.
Hij is zadelmak maar ik ben nog niet van plan hem binnenkort in te rijden.

De meeste dingen die ik op internet vond voor de achterhand zijn vooral vanuit het zadel.

Vandaar de vraag:
Welke oefeningen zou ik vanaf de grond kunnen doen om vooral zijn achterhand sterker te maken en/of te zorgen dat hij deze beter leert te gebruiken?

Pessoa, balkjes en veel heuveltjes in het bos doen we al een tijdje. Dit heeft vooral bij zijn rug erg geholpen. Zijn achterhand wel wat maar ik vroeg me af of er nog meer goede oefeningen zijn. Zowel voor de afwisseling als voor een (nog) beter resultaat.

Ik merk dat hij nog steeds lekker doorgroeit. Daardoor is hij (nog) wel overbouwd. Ik heb eens gehoord dat overbouwde paarden soms wat meer moeite hebben hun achterhand er goed onder te zetten.
Zijn er nog mensen die daar ervaring mee hebben of meer van weten?

Groetjes Eva

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie