Galopperen op rechterhand gaat niet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Galopperen op rechterhand gaat niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 12:47

Hallo mede-bokkers,
Ik zit met een klein probleem met mijn shetlander. Het is een 6 jarige shetlander hengst (een hele makke). Nu mijn probleem, hij wilt niet galopperen op de rechterhand. Als ik hem uiteindelijk in galop krijg dan valt hij om de zoveel passen naar draf. Ik heb het idee dat hij niet wilt galopperen omdat hij het te moeilijk vindt. Wat kan ik doen?

edit: het is bij het longeren
Laatst bijgewerkt door Luca03 op 01-11-13 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 12:56

Oefenen.

Misschien paar keer longeren en op de rechterhand goed laten galopperen en dan zie je meteen of hij er moeite mee heeft.

Let goed op je houding, maak het hem niet te lastig als hij het moeilijk vindt. Misschien keer verlichte zit proberen.
En bouw de korte stukjes uit. Stel hij kan nu 3 passen galopperen en gaat dan naar draf. Probeer je volgende week 4 passen en dan 5 en zorg dat jij hem eerder terug neemt dan hij zelf in draf kan vallen!

Luca03

Re: Galopperen op rechterhand gaat niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 12:58

oh vergeten zeggen
het is tijdens het longeren
hij loopt niet onder zadel :)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 13:15

Niemand meer?

PocoGauchaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:21

Gewoon een kwestie van oefenen. Je moet het zien als turnen. jij kan ook niet meteen de split, je paard moet heel veel spieren gebruiken om in een rondje naar rechts te galopperen die hij normaal niet gebruikt. Die spieren moeten gerekt en getraint worden, en dat kost tijd.

Probeer gewoon elke keer de rechter galop, en probeer je paard net iets verder te pushen dan hij zelf wil. als het goed gaat belonen met je stem, en door het niet meer te vragen.

Ik weet niet hoe vaak je longeerd? maar als je het om de dag doet is het verstandig om om de dag de rechtergalop te oefenen en niet elke dag. Als er sowieso al een dag of meer tussen zit, maakt dat niet uit.