Oefenen op spuitplaats, nu hangen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Oefenen op spuitplaats, nu hangen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 21:26

Met mijn 3,5 jarige AV merrie heb ik vd week geoefent om haar op de spuitplaats te krijgen. Dit doet ze echter niet maar we blijven het af en toe proberen met vooral belonen en snoepjes. Sinds we het van de week voor het eerst geoefend hebben, kan ik haar niet meer vast zetten zonder dat ze gaat hangen. Het vastzetten gaat wel maar als ik dan ga poetsen en ik kom naast haar lichaam dan loopt ze naar achter en vervolgens merkt ze dat ze vast staat en dan gaat ze hangen. Ik zet gaat dus niet meer vast maar poetsen zonder iemand erbij word lastig!

Iemand tips hoe ik dit kan oplossen?

DinkyOmie

Re: Oefenen op spuitplaats, nu hangen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:46

Mss even een tijdje niet vast zetten als dat gaat...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:56

Lang touw nemen en dat door de ring en in je hand houden terwijl je poetst. Dan merk je direct als ze gaat hangen en kun je een rukje geven zonder dat ze echt kan gaan hangen.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:27

Ik zou een tijdje het touw gewoon vast houden, kijken hoe het gaat. Reageert ze dan ook zo heftig? Anders gewoon tijdje aan de hand afspuiten zodat hij het water kent, en er weer rustig onder wordt. Is ie rustig aan de hand, zal die waarschijnlijk ook een stuk rustiger vast zijn. Hoe is jullie vertrouwingsband?

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:07

Zelfde drama gehad, liet voer-tijd aan m voorbij gaan, zodat ie een soort van veronwaardigd was van huh wordt ik over geslagen ?? Eventjes later hem met zijn voer in een grote emmer naar en op de spuit-plaats lokken hem daar laten eten en er weer gelijk van af gehaald, dit uitgebouwd naar 1/2 voer even poetsen en vervolgens andere helft voer. Dit langzaam afgebouwd met steeds minder eten en langer poetsen. Laatste fase poetsen vast zetten en 2e persoon stukjes komkommer voeren. Op een gegeven moment poetsen/ voeten nat vanuit emmer en zo nu en dan snoepje. Nu geen kind meer aan m heb soms alleen iemand nodig die even achter hem met een touwtje slingert (free-style slingeren) zodat ie er op loopt in één keer. Klinkt allemaal erg langdradig maar die 2 wkn geduld en belonen zijn het dubbel en dwars waard geweest, spuitplaats moest weer een positieve lading krijgen, hij wordt er nu zelfs gedoucht, lekker met warm water want met koud water gaat ie weer dribbelen, mmm zou ik trouwens ook doen, hahaha

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 11:39

room10 schreef:
Zelfde drama gehad, liet voer-tijd aan m voorbij gaan, zodat ie een soort van veronwaardigd was van huh wordt ik over geslagen ?? Eventjes later hem met zijn voer in een grote emmer naar en op de spuit-plaats lokken hem daar laten eten en er weer gelijk van af gehaald, dit uitgebouwd naar 1/2 voer even poetsen en vervolgens andere helft voer. Dit langzaam afgebouwd met steeds minder eten en langer poetsen. Laatste fase poetsen vast zetten en 2e persoon stukjes komkommer voeren. Op een gegeven moment poetsen/ voeten nat vanuit emmer en zo nu en dan snoepje. Nu geen kind meer aan m heb soms alleen iemand nodig die even achter hem met een touwtje slingert (free-style slingeren) zodat ie er op loopt in één keer. Klinkt allemaal erg langdradig maar die 2 wkn geduld en belonen zijn het dubbel en dwars waard geweest, spuitplaats moest weer een positieve lading krijgen, hij wordt er nu zelfs gedoucht, lekker met warm water want met koud water gaat ie weer dribbelen, mmm zou ik trouwens ook doen, hahaha

Wauw dat lijkt me wel een idee!ik moet zeggen dat ik haar gister "vast" heb gezet met het touw los aan de ring, en ze heeft het niet geprobeerd! Ik ga vanavond is kijken hoe jouw methode werkt.. She loooves food!