Rechtrichten aan de longe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gerritt

Rechtrichten aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 12:18

Hoi allemaal,

Ik sta samen met mijn vriendin en onze paarden bij haar thuis. Nu heeft mijn vriendin een paar maanden terug een pony van 11 jaar aangekocht (hebben haar ouders gedaan) en deze blijkt echt ontzettend scheef te zijn, zo erg dat hij gewoon verzet toont wanneer je stelling begint te vragen ohz. We liepen er tegen aan in de les, omdat wij bezig gingen met aan de teugel rijden en mijn paard dit gewoon prima doet en ik er prima op in speel maar mijn vriendin krijgt hem met geen mogelijkheid ontspannen, zo erg dat hij zelfs steigert. Zijn zadel en hoofdstel zijn in orde. Als je op haar zit dan is ze voornamelijk links gebogen en soms trekt ze zo scheef dat haar hals veranderd in een S (instructrice noemt het een slangevolte). Nu hebben we het zadel aan de kant gegooid en willen we weer opnieuw beginnen aan de longe. Ik heb veel dingen gelezen over het rechtrichten maar nu wil ik samen met mijn vriendin eerst beginnen aan de longe, moet je dit nu persé met een dubbele longe doen of een enkele longe ?

(Wil ook hulp zoeken erbij hoor! Maar ik dacht misschien kunnen we alvast beginnen aan de longe om haar weer lekker ontspannen te krijgen, weer op eigen benen lopen)

Wie richt hier ook regelmatig paarden recht en heeft hier tips bij ?

Groetjes,

DinkyOmie

Re: Rechtrichten aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:20

Jammer dat er niemand reageerd, ik was namelijk ook erg benieuwd.... :(