Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjolvir schreef:Ook al kan je er niet op, je kan haar natuurlijk voor de koets weer opbouwen.
Ook mennend kan je dressuur matig best je paard aan het werk zetten, om weer conditie en spieren op te bouwen.
Lees je titel nog een keer...
Ik zou inderdaad je paard nog niet bereiden...![]()
![]()
HippoLogic schreef:Dressuur aan de lange teugel gaan doen is een goede als je dressuurmatig wilt gaan trainen. Maar als je het goed wilt doen voor je paard is het wel noodzakelijk dat je er zelf ervaring mee hebt of direct les neemt daarin.
Er is een heel topic over [TVG] Dressuur aan de lange teugel
Nirvana_ schreef:Heb je wel eens gekijken naar het werken aan de hand en aan de lange teugel?
Mits op de goede manier gedaan, is dit een fantastische manier om het paard toch de dressuurmatige oefeningen te laten doen en dus spieren, soepelheid en balans te krijgen
Shrliii schreef:HippoLogic schreef:Dressuur aan de lange teugel gaan doen is een goede als je dressuurmatig wilt gaan trainen. Maar als je het goed wilt doen voor je paard is het wel noodzakelijk dat je er zelf ervaring mee hebt of direct les neemt daarin.
Er is een heel topic over [TVG] Dressuur aan de lange teugel
Nirvana_ schreef:Heb je wel eens gekijken naar het werken aan de hand en aan de lange teugel?
Mits op de goede manier gedaan, is dit een fantastische manier om het paard toch de dressuurmatige oefeningen te laten doen en dus spieren, soepelheid en balans te krijgen
Hier ga ik me alvast wat meer in verdiepen! dankjewel
Shrliii schreef:Sjolvir schreef:Ook al kan je er niet op, je kan haar natuurlijk voor de koets weer opbouwen.
Ook mennend kan je dressuur matig best je paard aan het werk zetten, om weer conditie en spieren op te bouwen.
Lees je titel nog een keer...
Ik zou inderdaad je paard nog niet bereiden...![]()
![]()
graag had ik dus een voorbeeldje gehad van hoe ik dit het beste kan opbouwen omdat ze dus best lang stil heeft gestaan. Ik weet dat ik niet direct elke dag 2 uur aan een stuk moet gaan galloperen met een koets erachter maar ik ben ook niet zeker of bvb elke dag 10 min met de koets erachter te draven iets uithaald en welke spieren daarmee getraint worden.