Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik snap dat je het leuk vindt om een pony te verzorgen, maar als je mijn dochter was, kwam je niet in de buurt van een gevaarlijke pony
Straks slaat ze je of je verongelukt er mee of zo. Ik vind dat je te jong bent om een dergelijke pony te trainen.... Charaz schreef:Ik zou eerst beginnen met er eens gewoon op te gaan rijden, mijn Haflinger dame is er ook eentje met een attitude waar je u tegen zegt en daarmee moet je eigenlijk gewoon duidelijk mee zijn.
Schoppen en bijten mag niet, zadel gaat gewoon op en rijden geen gemier. Omkopen met snoepjes is altijd mogelijk, maar zij is het paard en ik de ruiter.
klinkt heel zweverig maar wanneer je les hebt weet je precies wat je moet doen en hoe je het paard aanvoelt. Je weet precies hoe je hulpen moet toepassen en op welke dingen je moet letten. ik heb gisteravond mijn eerste les gehad en was hier erg tevreden over!! Als de techniek eenmaal land dan weet je heel goed wat je moet doen (ik ging erheen omdat mijn paard geen respect voor persoonlijke ruimtes toont en niet kan stilstaan) Paarden die gericht schoppen hebben een heel andere aanpak nodig.