Hoe maak ik de rug van mijn paard sterker?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Hoe maak ik de rug van mijn paard sterker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 20:48

Hallo allemaal,

Mijn paard heeft op een flink dieet gestaan wat ontzettend goed gegaan is : [PP] De afvalrace voor Angel is begonnen!

Doordat het afvallen ontzettend snel is gegaan is mijn paardje een beetje spieren kwijt geraakt in de rug. Nu dat mijn zadel voor mijn eigen geval af is gekeurd (ene zadelmaker zegt te lang en de andere niet) staat deze ook te koop en als die verkocht is kan ik een nieuwe aankopen. Ik hoop dat ik binnen 2 á 3 weken een ander zadel kan aanschaffen.

In die tussentijd wil ik absoluut niet dat ze nog meer bespiering in haar rug verliest. Hoe kan ik het beste haar rugspieren sterker maken door middel van longeren? Welke longeerhulp is voor dit soort dingen het beste? De pessoa is uitgesloten, ze is hier te sterk voor in haar hals en ze duwt zich er gewoon onderuit. Hierdoor train ik een onderhals dus die gebruik ik niet meer!

NikkivanOlst

Re: Hoe maak ik de rug van mijn paard sterker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:14

Dubbele longe!

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:21

inderdaad de dubbele longe, en dan mooi nagefelijk laten lopen.

Succes!

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:22

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:23

Concord longe!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 21:23

Kan ik voor de dubbele longe gewoon 2 longeerlijnen gebruiken of moet ik echt persee een dubbele longe kopen ?

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:30

M_hartje_M schreef:
Kan ik voor de dubbele longe gewoon 2 longeerlijnen gebruiken of moet ik echt persee een dubbele longe kopen ?

Ja dat kan wel zie ik op stal wel eens, Netjes door de longeersingel.
En je hebt wel veel in je handen maar het is te doen. :o

Maureen_M

Re: Hoe maak ik de rug van mijn paard sterker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 21:32

Mijn paard reageert gelukkig heel erg goed op mn stem dus ik gebruikt bijna nooit een longeerzweep. Enkel als ze een slechte dag heeft :) Dus dat scheelt alweer iets in mn handen!

Als ik morgen weer tot laat moet werken (en dus moe ben) ga ik het proberen! Dank jullie wel :D

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:34

M_hartje_M schreef:
Mijn paard reageert gelukkig heel erg goed op mn stem dus ik gebruikt bijna nooit een longeerzweep. Enkel als ze een slechte dag heeft :) Dus dat scheelt alweer iets in mn handen!

Als ik morgen weer tot laat moet werken (en dus moe ben) ga ik het proberen! Dank jullie wel :D

Haha dat is fijn!
Succes :)