Hoe kies je de beste methode uit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bamorka

Hoe kies je de beste methode uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 20:26

Hallo!
Ik wil al een lange tijd beginnen met grondwerk/vrijheidsdressuur.
Nu zijn er behoorlijk wat methodes en ik vraag me dus af hoe ik de beste manier voor
mijn paard en voor mij kan uitzoeken.
Ik wil graag alles zelf doen, en tuurlijk het kan fout gaan, maar ik heb geen mogelijkheid om
les te nemen.
Ik heb zelf weinig ervaring met grondwerk, ik heb mn paard wel wijken voor druk, stilstaan
en volgen geleerd.

Mijn welgemeende excuses als hier een topic over was, mijn zoekkunsten zijn niet geweldig :Y)

NikkivanOlst

Re: Hoe kies je de beste methode uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:56

Boeken lezen! :)

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:58

Doe wat voor jou goed voelt. Lees je in in verschillende methodes en probeer ze uit.
Dan vind je voor jezelf de 'juiste' weg

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 07:43

Lezen, lezen, lezen. Boeken, websites er is genoeg gratis informatie.

Probeer lessen (van een ander) bij te wonen of clinics en demo's. Er zijn er veel youtube filmpjes te vinden waarin trick training/vrijheidsdressuur wordt uitgelegd.

Maar als je iets nieuws wilt leren is les nemen wél de kortste weg. Dan hoef je niet zelf 'het wiel' opnieuw uit te vinden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:31

Kies een complete methode, en niet een die je maar tot een bepaald niveau verder kan helpen. En ik kan nog zo veel om me heen kijken, als ik dat als criterium aanhou, dan kom ik iedere keer weer uit bij Parelli. Omdat het een smeltkroes is van allerlei dingen die goede horsemen vroeger hebben bedacht, in een duidelijk geconstrueerd stappenplan verpakt, met redelijk kans op slagen, in hapklare brokken, begeleiding en oneindige mogelijkheden om te groeien. Je komt heel ver met zelfstudie, maar je zult er niet omheen kunnen om je toch een keer te laten controleren. Dat controleren kan echter per video, hoef je geen les voor te nemen.