pessoa of elastiek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ziggy_a

pessoa of elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 18:16

Iemand die me advies kan geven , ik wil mijn verzorg pony trainen met stelling en ontspannen. Dat wil ik doen door te longeren. Maar zou ik dat het beste met elastiek of pessoa kunnen doen ? En op wat voor manier ?
Bedankt alvast(=

Kayleigh

Re: pessoa of elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:21

pessoa.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:46

PP -> TVG

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:27

Geen van beide!
Goed leren longeren, dan heb je dat niet nodig..

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:28

Beide werken niet voor stelling. Eerder dubbele lijnen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:37

Geen van beide inderdaad
Goede les doet wonderen

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:17

Ik zou me als ik jou was eerst eens gaan inlezen en kennis opdoen van de Pessoa en Elastiek. En ook over longeren.
Goed longeren kan niet iedereen. Het is meer dan je paard rondjes laten lopen aan een touw op je heen :)
Denk dat je dan wel je antwoord krijgt.

rndmusername

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:24

Ik ben nooit zo voor al die touwtjes en elastiekjes... Dan zou ik ook gaan voor de dubbele lijnen.
Maar met alleen een hoofdstelletje en een longeerlijn kun je je paard ook laten ontspannen. Vind hij zelf zijn balans wel.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:29

nambi schreef:

ja idd dubbele lijnen. Pessoa doet amper wat, elastiek kunnen ze op gaan hangen. Met dubbele longe kun je bijna alles :) Verzamelen, stelling vragen, achtjes draaien etc..

ziggy_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 10:51

Kermis schreef:
Ik zou me als ik jou was eerst eens gaan inlezen en kennis opdoen van de Pessoa en Elastiek. En ook over longeren.
Goed longeren kan niet iedereen. Het is meer dan je paard rondjes laten lopen aan een touw op je heen :)
Denk dat je dan wel je antwoord krijgt.

Ik help bij een man op stal en daar longeer ik altijd met pessoa en andere dingen , hij legt me ook altijd uit hoe het werkt want hij wil niet dat er verkeerd 'gespeeld' word ket zijn paard maar bedankt voor je reactie hihi.

ziggy_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 10:52

Dorine92 schreef:
nambi schreef:

ja idd dubbele lijnen. Pessoa doet amper wat, elastiek kunnen ze op gaan hangen. Met dubbele longe kun je bijna alles :) Verzamelen, stelling vragen, achtjes draaien etc..

Bedankt ik zou het eens proberen !(:

ziggy_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 10:53

koningeline schreef:
Ik ben nooit zo voor al die touwtjes en elastiekjes... Dan zou ik ook gaan voor de dubbele lijnen.
Maar met alleen een hoofdstelletje en een longeerlijn kun je je paard ook laten ontspannen. Vind hij zelf zijn balans wel.

Normaal doe ik dat ook zo , maar het enigste wat die doet is rennen rennen en nog is rennen vandaar :(

ziggy_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 10:55

Gentlegiant schreef:
Geen van beide inderdaad
Goede les doet wonderen

Nou die hulptuigels enzo zullen zeker wel iets nut hebben anders snap ik niet waarom sommige mensen er zo bij zweren. Of ze gemaakt zijn. Maar les klopt de manege waar ik ga lessen met de pony gaat nu even dicht ivb vakantie daarna ga ik daar paar lessen volgen , bedankt voor reactie

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:57

Ik zou voorlopig eerst werken aan veel overgangen en schijnovergangen aan de longeerlijn, en de lijn langer en korter pakken en dan pas aan hulpteugels denken. Er is nog veel uit te halen hoor.

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:59

ziggy_a schreef:
koningeline schreef:

Normaal doe ik dat ook zo , maar het enigste wat die doet is rennen rennen en nog is rennen vandaar :(

lekker laten rennen, als ie z'n ei kwijt is gaat hij waarschijnlijk al ontspannen.

Niekje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:04

Eerst goed inlezen over longeren en dan ben een voorstander van de dubbele lijnen.