Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lauura schreef:Ik vind het ook een flut ding, elke stap dat het been naar achter gaat krijgt het paard een ruk in zijn mond. Dus ja het is logisch dat ze niet de goede stelling aannemen, wanneer ze wel naar binnen stelling aannemen wordt de ruk aan de buitenkant groter en dat willen ze natuurlijk ontwijken.
Josieee schreef:Ja ik heb dit ook ondervonden, een tijdje geleden.
Het touw ging altijd een wegzakken naar een kant waardoor mijn pony scheef ging lopen met zijn hoofd, altijd naar buiten toe. Inmiddels heb ik een jong paard en die longeer ik op een hele andere manier. Met een longeersingel om, aan de buitenkant een bijzetteugel en aan de binnenkant een longerlijn vastklikken aan de longeersingel, door het bit halen dan naar je hand toe, super fijne manier. Je kunt zoveel stelling vragen hoe je wilt en het ''duiken'' wat ze soms met zo'n touw doen kan dan ook niet.
Lauura schreef:Dan nog, strak of niet strak. Hier een goed voorbeeld vanaf google
[ Afbeelding ]
Linkerbeen naar voren= los rechterbeen naar achteren=strak
Josieee schreef:@Geryon
Mijn paard was zeker niet scheef, hij zakte zowel links om als rechtsom naar buiten, je kende mijn paard geen eens. Daarnaast als je hem veel losser gaat doen als op de foto van Laura dan gaat het harstikke lopen klapperen, daar raakte mijn paard ook geirriteerd van, logisch dat is ook geen fijn gevoel. Ook vind ik dat je op deze de achterhand minimaal traint dat zie je op jou foto ook duidelijk.