Ikzelf zou je Parelli aanraden ... Duidelijk stappenplan, zorgt eerst voor je eigen veiligheid en zorgt voor een goede communicatie tussen jou & je paard waar je dan op kan voortborduren. Houden ook rekening met verschillende types paarden (bang, zelfzeker, graag lopen, liever stilstaan, .... ) en hoe je daarop het beste kan inspelen. Is veel info beschikbaar door de pakketten en internet (
http://www.parelliconnect.com) en je vindt ook vrij makkelijk een instructeur die jou IRL kan bijstaan (al hangt dat wel een beetje af van waar je zit, maar het worden er steeds meer

).
Zelf ben ik na jaren vanalles proberen (gewoon wat in mij opkwam bij wijze van spreken, maar ook stukjes van Voest bv. ). Vorig jaar oktober begonnen met Parelli echt te volgen. Dus pakketten aangeschaft en de eerste tijd gewoon dat puur gevolgd. Ondanks dat het niet slecht ging met mijn pony's gaat het sindsdien alleen nog maar beter, en veel beter .. Ik gebruik Parelli gewoon in de dagelijkse omgang, in alles wat ik doe .. Heb niet de behoefte om de levels te halen of alles daaruit te kunnen ofzo, ik kijk gewoon wat ik interessant vind en dat gebruik ik dan. Maar het eerste gedeelte (level 1) heb ik wel eerst op de voet gevolgd om alles tussen ponylief en mij duidelijk te maken

Als je nog meer info wil of vragen hebt mag je ook steeds een pb sturen

En natuurlijk zijn er nog genoeg andere methodes, maar daar heb ik zelf te weinig ervaring mee om echt een oordeel over te geven.
Succes met de keuze.