Lange lijnen starten, hoe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MerrickLover

Lange lijnen starten, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 10:31

Hallo bokkers,
Ik wil mijn verzorgpony (shetlander) graag gaan mennen maar het karretje is stuk!
Om haar toch wat beweging te geven en met haar te oefenen.
Ze kent alles!
-rijden
-hoofdstel
-Halster
-Buiten wandelen stap/draf/galop
-mennen
Maar hoe moet ik nu beginnen?
Hoofdstel en dan met lange teugels, waar kan je de teugels kopen?
En dan?
En nog een vraagje die misschien heel dom is, ik zag dat bokkers lange lijnen zz rijden maar moet je met stap draf en galop gewoon mee rennen want dan gaan je teugels toch heel erg bewegen?
Ik hoor graag wat advies en tips ....

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:01

Ik heb een gerelateerde vraag. Ik wil ook graag beginnen met lange teugelen / lange lijnen, ook ter voorbereiding op het mennen.
Koop ik nu lange teugels, (zoals deze), lange lijnen (zoals deze) of gewoon menleidsels omdat ik daar uiteindelijk toch mee wil gaan rijden? Ik raak het overzicht van alle verschillende stijlen en technieken een beetje kwijt.

MerrickLover

Re: Lange lijnen starten, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 11:48

Precies dit hier boven!!!

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:10

Met als verschil dat jij, MerrickLover, een shet hebt, en ik (als hij door de keuring komt) een grote E-pony, dat lijkt me nog wel relevant om te noemen :)

Als je al menleidsels hebt, lijkt me dat je daar prima mee kan beginnen? Ik heb ook gelezen dat je de andere kant van een longeerlijn ook met een musketon aan een bitring kan maken, dan heb je ook een dubbele lijn, maar vraag me af of dat voor mijn paardje dan niet een beetje kort wordt. Zal er wel vanaf hangen of je echt wil lange teugelen naast de achterhand van je paard of meer wil longeren met dubbele lijnen, dan heb je natuurlijk veel meer afstand nodig tot je paard.

MerrickLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 17:32

Ik ga deze week denk ik beginnen, naja ff een rondje stappen in een afgesloten stukje gras, niet hoog en goede ondergrond. (Hier word gesprongen)