Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
chuckychucky schreef:Ik zal wel niet net als hierboven over de manegepony's verdergaan want ik ga ervanuit dat je begrijpt dat dat echt niet handig is ;D
Misschien begrijpt je pony het niet op die manier! En moet je andere manieren proberenzoiezo eerst de basis erin krijgen! Later kan je bijvoorbeeld doen alsof je haar hoeven gaat krabben. Sommige pony's tillen ze dan automatisch op. Als je dat eerst aan leert kan je haar later leren uitslaan en stil houden
VisibreTeam schreef:Misschien ook geen manegepony's kunstjes leren... Al na gedacht wat er kan gebeuren als iedereen vrijheidsdressuur met die paardjes gaat doen, snoep er in stopt en alles uiteindelijk met jambettes dus zal gaan bedelen?
In ieder geval geen benen optillen, kan gevaarlijk zijn, het bukken naar het been kan een paard zien als commando met de nodige gevolgen van dienEen andere bridge dan clicker word wat lastig lijkt me? Je kunt een bridge woord kiezen maar dat toch wat minder duidelijk
misschien een clicker aanschaffen?
Tip: ga met zweepje werken, click zodra je paard zijn been omhoog tilt of neem een les. Ga de basis meepakken en verdiep je voor je zomaar ergens aan begint
lisav123 schreef:Ik ben er zelf ook niet voor om manegepony's het aan te leren, ik doe het ook niet. Het zijn andere mensen. Ik doe het niet.