Vrijheidsdressuur, wie kan mij helpen ermee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xChatun

Vrijheidsdressuur, wie kan mij helpen ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 21:13

Beste Bokkers,

Ik heb sinds kort 2 shetlandverzorgpony's.
1tje is 15 jaar en de ander 4 jaar.
En het lijkt mij super om vrijheidsdressuur met ze te doen!

Maaaaaaaaaaaar..

Ik zou het echt niet weten hoe je die kunstjes aan moet leren?
Kan iemand mij helpen?
Het lijkt mij gaaf dat mn verzorgpony deze trucjes kent :

- Flemen
- Steigeren
- Liggen op commando
- Buigen
- Voetje geven

En nog veel meer dingen.
Kan iemand mij helpen?

Alsjeblieeeeeeeeeeeeeeeeft? *D

mvg

xChatun

noagiorgio

Re: Vrijheidsdressuur, wie kan mij helpen ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:21

Je moet eerst met de basis beginnen. Kijk even of je wat aan www. nalaat.nl heb !

xChatun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 21:24

noagiorgio schreef:
Je moet eerst met de basis beginnen. Kijk even of je wat aan www. nalaat.nl heb !

En wat bedoel je met de basis? :o

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:24

Nalanta, die weten erbijna alles van, inderdaad eerst de basis is heeel belangrijk!
grondwerk enzo.

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:25

*www.nalanta.nl

En omdat je dat al niet weet raad ik je zéker aan om even op die site te gaan kijken! ;)

_xTommy304

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:26

Kijk op Youtube ! Daar vind je filmpjes van Eva Roemaat die je ook veel uitleg kunnen geven, en net geeft mij ook geholpen! :)

Succes! :)

noagiorgio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:24

Basis is vooral een mega sterke band met je paard of pony krijgen en dat hij achter je aanloopt in alle gangen en been/pas eten weigeren nee schudden zweepje vast pakken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:29

OPG --> TVG

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:11

noagiorgio schreef:
Basis is vooral een mega sterke band met je paard of pony krijgen en dat hij achter je aanloopt in alle gangen en been/pas eten weigeren nee schudden zweepje vast pakken

Basis is een goed opgevoed paard :)

Daarna kun je gaan beginnen met clickeren, voerweigeren en targetten om je paard het idee van VD uit te leggen, daarna kun je gelijk naar jambette, spagaat, buiging, compliment en zo verder :)

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:19

VisibreTeam schreef:
noagiorgio schreef:

Basis is een goed opgevoed paard :)

Daarna kun je gaan beginnen met clickeren, voerweigeren en targetten om je paard het idee van VD uit te leggen, daarna kun je gelijk naar jambette, spagaat, buiging, compliment en zo verder :)

Dit :j
Het beste kun je eerst een of twee lesjes nemen. Het is fijn als iemand je op weg helpt met de basis, zodat je daar mee door kan. En dan later met het begin van wat kunstjes. Dan weet je zeker dat je goed begint!

xDAINY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:24

Begin met de basis, wijken voor druk, terug zetten op de plaats, halt houden en die dingen. En dan volgen, met of zonder lijnen.
En vooral belangrijk dat je pony de volledige aandacht op kan vestigen op jou, want anders kunnen er ongelukken komen.
Zodra de basis erin zit kun je beginnen met kleine kunstjes zoals inderdaad flemen enzo, jambette kan dan ook nog wel.
Maar ik zou stijgeren, spagaat en dat soort dingen nog even achterwegen laten tot de basis en kleine kunstjes goed gaan. Als het eenmaal tegen je gebruikt gaat worden, dan is het zooo moeilijk om het weer af te leren!

xChatun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 17:39

Bedankt dat jullie allemaal hebben gereageerd en met willen helpen, maar ik heb besloten dat ik ga stoppen met ze. En nog maar af en toe kom, want ik kan niet goed met zo overweg!

xDAINY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:25

Ah, als er geen klik is moet je het idd niet doorzetten. Gewoon andere pony's zoeken :)

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:39

xDAINY schreef:
Ah, als er geen klik is moet je het idd niet doorzetten. Gewoon andere pony's zoeken :)

Daar ben ik niet helemaal mee eens hoor... Ik had in 2 jaar geleden -toen ik begon met het verzorgen van m'n verzorgpony- geen klik met haar, maar door veel tijd met haar door te brengen en veel NH en VD hebben we uiteindelijk zélf die klik gemaakt! :D

xDAINY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:44

Tazziexxx schreef:
xDAINY schreef:

Daar ben ik niet helemaal mee eens hoor... Ik had in 2 jaar geleden -toen ik begon met het verzorgen van m'n verzorgpony- geen klik met haar, maar door veel tijd met haar door te brengen en veel NH en VD hebben we uiteindelijk zélf die klik gemaakt! :D

Dan zal er toch iets tussen jullie zijn geweest waardoor je door ging en die klik kreeg. :)

xChatun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 13:11

Ik heb er eens grondig over nagedacht. En ik ga proberen om er een klik mee te krijgen xxx.