Jambette aan 1 been

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hes_Han

Jambette aan 1 been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 10:53

Hoi!

Ik ben al een tijdje aan het oefenen met mijn shet van 20 jaar en hij vind VD zo ontzettend leuk en snapt de oefeningen erg snel. De jambette was het eerste kunstje dat ik aan had geleerd na de basisoefeningen zoals achteruitlopen, niet eten, stil blijven staan als ik weg loop enz. Nu doet hij alleen de jambette aan zijn linkerbeen en op een of andere manier lukt het hem niet om dat met zijn rechterbeen te doen. Hij blijft maar schrapen en schrapen maar wel met bewegingen naar voren toe. Mijn andere shet, die nu overleden is, had precies hetzelfde probleem. Zal het aan hun scheefheid liggen? Of ouderdom? Of het niet goed trainen van mij? Ik heb het ook met de beenlonge geprobeert maar niets helpt :/

Borisje

Re: Jambette aan 1 been

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:59

Zeker niet met de beenlonge gaan aanklooien. :)

Doe je aan clickertraining? Om een goeie jambette uit te voeren uiteindelijk moet jij op de juiste momenten belonen, dus het moment dat hij zijn been naar voren steekt. Dit kun je uitbreiden door alleen te klikken als hij hem ook hoog doet. Natuurlijk wel in kleine stapjes. Niet het been vast gaan houden oid, gewoon effectief trainen. :j
Vaak hebben paarden wel een moeilijke kant en een makkelijke kant, dus rechts zou best zijn moeilijke kant kunnen zijn!

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 12:47

Borisje schreef:
Zeker niet met de beenlonge gaan aanklooien. :)

Doe je aan clickertraining? Om een goeie jambette uit te voeren uiteindelijk moet jij op de juiste momenten belonen, dus het moment dat hij zijn been naar voren steekt. Dit kun je uitbreiden door alleen te klikken als hij hem ook hoog doet. Natuurlijk wel in kleine stapjes. Niet het been vast gaan houden oid, gewoon effectief trainen. :j
Vaak hebben paarden wel een moeilijke kant en een makkelijke kant, dus rechts zou best zijn moeilijke kant kunnen zijn!

Ik doe al 5 jaar aan VD met clickertraining dus ik weet wel wat ik doe en hij snapt de clicker uitstekend, dus daar ligt het niet aan. Het lukt hem op een of andere manier maar niet om hem 1 sec of langer in de lucht te houden. De beweging naar voren is er wel..

Borisje

Re: Jambette aan 1 been

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:29

Toch blijven trainen op dat juiste moment. :j Zoals ik al zei ieder paard heeft een moeilijke en een makkelijke kant, maar hij moet wel een ernstige blessure hebben wil hij zijn ene been wel kunnen optillen en de andere niet. Maar wat ik nog kan bedenken als jij het echt goed traint; last van zijn rug?