ideeën

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MStyles

ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 12:58

Hoi,

SInds 4 weken heb ik mijn eigen pony en ik ben suuuuper trots op haar. Toen ik haar kreeg kon ze niks en nuis ze gewend aan hoofdstel zadel stilstaan stappen draven galoperen kleine hindernis springen en de basis western dingen (ik rij western met haar) maar soms heb ik dagen dat ik niet weet wat ik moet doen en geen inspiratie heb. Heeft iemand iedeen? Ik kan nog geen buitenritten aleen maken dus dat kan niet, borstelen doe ik altijd al... help me, ik heb echt ideeën nodig!

HaD echt geen idee waarbij ik dit moest plaatsen ...

Yanne_RP

Re: ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 07:39

Vrijheidsdressuur ? :)

MStyles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 12:37

yape schreef:
Vrijheidsdressuur ? :)
is niet helemaal mijn ding denk ik :P

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:47

als je geen zin of inspiratie hebt hoef je toch ook niet iets te doen? dit reflecteer je ook ook op je paard vaak, dan zou ik lekker alleen gaan knufellen, borstelen, longeren evt, foto's maken en gewoon eens lekker in het gras gaan zitten genieten van haar... het moet geen verplichting worden..

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:51

Longeren of een beetje grondwerk?

MStyles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 18:36

matasja schreef:
als je geen zin of inspiratie hebt hoef je toch ook niet iets te doen? dit reflecteer je ook ook op je paard vaak, dan zou ik lekker alleen gaan knufellen, borstelen, longeren evt, foto's maken en gewoon eens lekker in het gras gaan zitten genieten van haar... het moet geen verplichting worden..
maar ik vind het heel leuk om bezig te zijn met Charm, maar ik weet gewoon nooit wat ik moet doen. Longeren kan ze niet (dan rent ze altijd een andere kant op enzo en dan liggen mn hele vingers open) en ze heeft natuurlijk wel genoeg beweging nodig. Maar we zijn nu bezig steeds verder buiten te rijden dus daar kan ij wel wat mee. Maar ja dan zijn er nog steeds van die dagen dat je denkt....wat moet ik doen?

MStyles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 18:37

MelissaYM schreef:
Longeren of een beetje grondwerk?

Maar wat voor grondwerk?

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:43

Ik volg dit topic even.
Ik heb hier nog een lijst liggen, dus ik ga hem even zoeken voor je

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 07:25

MStyles schreef:
maar ik vind het heel leuk om bezig te zijn met Charm, maar ik weet gewoon nooit wat ik moet doen. Longeren kan ze niet (dan rent ze altijd een andere kant op enzo en dan liggen mn hele vingers open)

Lijkt me voorlopig genoeg uitdaging :Y)

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 07:27

Schrik parcourtje bouwen voor betere band zodat hij meer vertrouwen in je krijgt. Zor wel dat er altijd een volwassenen in de buurt is

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:01

nou daar geef je je eigen antwoord,,, trainen op longeren ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:08

Longeren hoort naar mijn mening bij de basis opvoeding van een rijpaard. Dus dat zou ik zeker oefenen. En verder als je paard lekker buiten staat met vriendjes hoeft je niet iedere dag wat te doen met ze, dan krijgen ze hun beweging toch wel.

Je kunt een keer een schrikparcours bouwen en lekker op buitenrit gaan. En het hoeft toch niet altijd uitdagend te zijn? Gewoon trainen en oefenen op moeilijke dingen is toch uitdagend genoeg?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:16

Heb je les? Dan krijg je vanzelf wel dingen waar je aan kan gaan werken.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:24

[/quote] maar ik vind het heel leuk om bezig te zijn met Charm, maar ik weet gewoon nooit wat ik moet doen. Longeren kan ze niet (dan rent ze altijd een andere kant op enzo en dan liggen mn hele vingers open) en ze heeft natuurlijk wel genoeg beweging nodig. Maar we zijn nu bezig steeds verder buiten te rijden dus daar kan ij wel wat mee. Maar ja dan zijn er nog steeds van die dagen dat je denkt....wat moet ik doen?[/quote]

messchien kun je dan gaan oefenen met longeren
het is toch wel iets wat ze moeten kunnen :j :j messchien in een longeercirkel ofzo

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:26

VRIJSPRINGEN!!!!!!!!

MStyles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 09:28

Bedankt voor de ideen,
Maar longeren kan ik echt niet zelf doen, ze springt door de draden heen enzo. Ze vind longeren eng ofzo. Maar als ik dat wil doen moet er iemand bij zijn

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:32

Neem longeer les!

xDAINY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:10

Ik zou de basis grondwerk op die dagen nog eens lekker doornemen. Of spelletjes doen, behendigheid oefenen en alles.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:34

messchien is lange lijnen wel iets voor jullie , of vrij springen
met lange lijnen kun je heel veel leren , ook dressuur matig als je dat zou willen
mensen leren ze zelfs wijken , piaffe ,traverse, appieren aan de lange lijn