naar het bos in de dubbele lange lijnen????!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lovedarri

naar het bos in de dubbele lange lijnen????!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 16:36

Heei,

Ik heb nu ongeveer 6jaar een eigen paardje, ik doe vooral veer grondwerk.. Vooral nu want ze is 24 en ik ben wat te groot geworden voor haar. Ze vind de dubbele lange lijnen vooral heel leuk en ik ook, we doen regelmatig parcourtjes in het weiland en in de bak.
Nu had ik een vraaje, zou je in de dubbele lange lijnen met je paardje ook naar het bos kunnen of is dat te gevaarlijk ?

Saab99

Re: naar het bos in de dubbele lange lijnen????!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:06

tuurlijk kan dat doe ik ook :D
natuurlijk moet je wel uitkijken

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:08

Ik heb het een paar keer gedaan met die van mij... Het ging goed, alleen was ik 1x een zweep vergeten :') En toen zag meneer zijn kans schoon.. Het bos is een lopend buffet :+

Maar normaal gesproken kan het gewoon goed hoor! Op straat even opletten, weet niet hoe verkeersmak je paard is, die van mij reed ik meteen het bos in, dus nooit problemen mee gehad...

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:47

Natuurlijk kan dat! Als jij je paard goed onder controle hebt kan het zeker! Vindt het zelf altijd heel leuk om te zien buiten :)

lovedarri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 17:45

Lianne86 schreef:
Ik heb het een paar keer gedaan met die van mij... Het ging goed, alleen was ik 1x een zweep vergeten :') En toen zag meneer zijn kans schoon.. Het bos is een lopend buffet :+

Maar normaal gesproken kan het gewoon goed hoor! Op straat even opletten, weet niet hoe verkeersmak je paard is, die van mij reed ik meteen het bos in, dus nooit problemen mee gehad...

haha okeei, jaa overall eten haha, ik woon zowat in het bos dus hoef geen weg over enzo:) lekker makkelijk:)

lovedarri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 17:45

yape schreef:
Natuurlijk kan dat! Als jij je paard goed onder controle hebt kan het zeker! Vindt het zelf altijd heel leuk om te zien buiten :)

okeei:) ik ga het snel een keer uitproberen:)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:03

lovedarri schreef:
Lianne86 schreef:

haha okeei, jaa overall eten haha, ik woon zowat in het bos dus hoef geen weg over enzo:) lekker makkelijk:)

Dat vind ik dus het enige nadeel van "erachter"/"naast" soms ziet ie zijn kans schoon en met een zweepje is het dan snel te corrigeren.... Maarja...t is op zich goed te doen.. nu te ver van het bos af om dat nog in het bos te doen, maar een hele grote bak om in te oefenen :p

lovedarri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 20:16

Citaat:
Dat vind ik dus het enige nadeel van "erachter"/"naast" soms ziet ie zijn kans schoon en met een zweepje is het dan snel te corrigeren.... Maarja...t is op zich goed te doen.. nu te ver van het bos af om dat nog in het bos te doen, maar een hele grote bak om in te oefenen :p

haha okeei, ik ga waarschijnlijk dit weekend probeeren, er gaat dan iemand mee lopend voor het geval dat.. en ik kan natuurlijk altijd er voor gaan lopen als er iets mis gaat;)

wat jammer dat je nu te ver weg woont... maarja een grote bak is altijd leuk toch;) kan je nog dingetjes combineren zoals sprongetjes en schouderbinnenwaarts dat doe ik ook altijd:)
is even oefenen maar dan is het super en een uitdaging hahaha

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:21

Haha ja, nu zit er helaas een stuk weg over waar ze nog al eens hard rijden (60 km weg... dus ze rijden er 80) en dan vind ik dan met lange lijnen gewoon "eng" (ook omdat ie een gigantische aansteller is op de weg.... kom je het bos in, ander paard :S) (Maar het probleem: er zit op die ene hoek net voor het bos, een gigantische harde achteruit op hem... Niet handig met lange lijnen :p)

Eigenlijk moet ik het ook gewoon doen met iemand ernaast, of pas "vastmaken in het bos" ofzo... Want het is wel leuk!

lovedarri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 20:25

Lianne86 schreef:
Haha ja, nu zit er helaas een stuk weg over waar ze nog al eens hard rijden (60 km weg... dus ze rijden er 80) en dan vind ik dan met lange lijnen gewoon "eng" (ook omdat ie een gigantische aansteller is op de weg.... kom je het bos in, ander paard :S) (Maar het probleem: er zit op die ene hoek net voor het bos, een gigantische harde achteruit op hem... Niet handig met lange lijnen :p)

Eigenlijk moet ik het ook gewoon doen met iemand ernaast, of pas "vastmaken in het bos" ofzo... Want het is wel leuk!

haha onze paardjes lijken volgens mij wel een beetje boel op elkaar haha, mijne is ook als je de kant van de weg opgaat echt dan is het net een 2 jarige die niet verkeers mak is en totaal hyper is haha
maar zodra je de andere kant op gaat in het bos is het het relaxte paard aller tijden haha.
ik hoop voor je dat je het nog een keer kan doen in het bos want het lijkt me geweldig:)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:36

Binnenkort weer een verzorgstertje die dat ook wel leuk vindt :D

En in het bos maar lekker bitloos :D Eerst was ie mijn hardloopmaatje.... (dan gewoon aan 1 touw.. want rennen met lange lijnen is toch lastiger :p) Maar je kan zo ontzettend veel met hem doen.. Het is alleen even dat eerste stukje... (vorige keer te voet er langs, niets aan de hand, met ruiter is het omdraaien... en het stomme is... we zitten zeg maar in "2 bossen" dus we moeten 1 grote weg over.. komt vanalles langs... denk je dat ie dan 1 pasje verkeerd zet? Nee... het is echt alleen het eerste stukje :'))

Komt ie wel weer vanaf :D Gewoon doen, iemand anders voor de zekerheid mee, die kan er in het begin gewoon langslopen, en als het goed gaat, gewoon los klippen en alleen met de lange lijnen verder :)

lovedarri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 20:44

Lianne86 schreef:
Binnenkort weer een verzorgstertje die dat ook wel leuk vindt :D

En in het bos maar lekker bitloos :D Eerst was ie mijn hardloopmaatje.... (dan gewoon aan 1 touw.. want rennen met lange lijnen is toch lastiger :p) Maar je kan zo ontzettend veel met hem doen.. Het is alleen even dat eerste stukje... (vorige keer te voet er langs, niets aan de hand, met ruiter is het omdraaien... en het stomme is... we zitten zeg maar in "2 bossen" dus we moeten 1 grote weg over.. komt vanalles langs... denk je dat ie dan 1 pasje verkeerd zet? Nee... het is echt alleen het eerste stukje :'))

Komt ie wel weer vanaf :D Gewoon doen, iemand anders voor de zekerheid mee, die kan er in het begin gewoon langslopen, en als het goed gaat, gewoon los klippen en alleen met de lange lijnen verder :)

tja 1e stukjes.. dat ken ik ook haha mijn paardje staat bij zijn 3 maatjes en als hij daar de eerst 200m weg moet.. dan kan je altijd beter lopen anders dan is hij zo omgekeerd en weg gerend.. maar het gaat steeds beter. ik rij ook bitloos in de bak en dubbel buiten (met bit en halstertje eronder) men moeder vind het niet goed bitloos buiten.. agjaa.. opeen dag dan ziet ze hoe goed het gaat en mag ik ook bitloos buiten:)

ik ga het doen:) ik heb er super veel zin in:)ik heb mijn vriendin enthousiast gekregen en die gaat mee :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:50

Ik rij zelf ook bitloos, maar ik heb zo'n biothane 3 in 1 hoofdstel... (halster, bit, bitloos (sidepull en met andere "keelriemen" kaakgekruisd) dus wat ik heel vaak doe, is bitje in, voor het geval dat.. maar gewoon puur bitloos rijden, bit er helemaal uit, durf ik nog niet... (komt ook omdat ie de laatste tijd wat meer aan het testen is....) en het zit waarschijnlijk ook vooral in mijn hoofd :D Blijf het idee hebben dat ik met bit wat meer te zeggen heb... (vooral als ie weer eens aan het drammen is)

Maar met dat 3 in 1 hoofdstel --> kan ik dus heel snel switchen... hij heeft dan wel een bit in, maar eventueel kan ik gewoon even de teugels aan zijn neusriem maken, en ik rij bitloos, is ie druk, dan haak ik ze weer aan het bit...

Helemaal super dan! Moet wel goed gaan hoor, vooral als het gewoon al bekend is...

Dubbele lijnen ook bitloos of dat niet? :)

lovedarri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 20:56

Lianne86 schreef:
Ik rij zelf ook bitloos, maar ik heb zo'n biothane 3 in 1 hoofdstel... (halster, bit, bitloos (sidepull en met andere "keelriemen" kaakgekruisd) dus wat ik heel vaak doe, is bitje in, voor het geval dat.. maar gewoon puur bitloos rijden, bit er helemaal uit, durf ik nog niet... (komt ook omdat ie de laatste tijd wat meer aan het testen is....) en het zit waarschijnlijk ook vooral in mijn hoofd :D Blijf het idee hebben dat ik met bit wat meer te zeggen heb... (vooral als ie weer eens aan het drammen is)

Maar met dat 3 in 1 hoofdstel --> kan ik dus heel snel switchen... hij heeft dan wel een bit in, maar eventueel kan ik gewoon even de teugels aan zijn neusriem maken, en ik rij bitloos, is ie druk, dan haak ik ze weer aan het bit...

Helemaal super dan! Moet wel goed gaan hoor, vooral als het gewoon al bekend is...

Dubbele lijnen ook bitloos of dat niet? :)

ahh wat leuk:) ik ga ook op zoek naar zo'n soort hoofdstel achtig iets;) ik durf het wel aan maar mijn moeder niet jammer genoeg. ze was er een keer bij toen hij een flinke bok sessie gaf en er vandoor ging ik had hem toen nog maar net en reed bitloos en toen vond men moeder het wel even goed met bitloos haha
dus ik ben nog op zoek naar zo'n hoofdstel:)
het bos is 100% bekend dus dat moet lukken:)

en in de lijnen ga ik sowieso bitloos;) op de grond altijd bitloos hahah:)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:06

Op bokt kom je ze sporadisch tegen (weinig helaas).. Ik vond het echt ideaal.. het snelle kunnen wisselen en gewoon het gemak van "in het bos even lekker kunnen laten grazen etc" :p

En doe met dat hoofdstel het meest.. + het kan in de vaatwasser :') dus ideaal met schoonmaken ;)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:36

Natuurlijk kan dit!

Wel rustig uitbouwen, beginnen met eerst eens over het erf te wandelen en klein rondje naar buiten.
Ik doe het met beide paarden regelmatig, mooie afwisseling op het rijden en goed voor de eigen conditie!

Kinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:22

Als je paardje braaf is buiten, dan kan dat zeker!! :D Succes ermee!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:39

Wij zitten thuis jammer genoeg niet dicht bij het bos, maar toen wij begin mei op vakantie waren ben ik ook voor het eerst gaan lange teugelen naar en in het bos, echt super leuk ook voor je paard, weer eens wat anders!

zie foto's in het topic in mijn onderschrift...

Lottie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:57

Natuurlijk! Als ze een beetje braaf is buiten en al kan dubbele lange lijnen kan dat :D

pipaxpuzzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:11

als je der makkelijk kan tegenhouden, natuurlijk kan dat dan! maar ik zou eigenlijk eerst anders ook nog dat iemand met een halstertouw er naast loopt ofzo, en dat jij er achter stuurt, maar als je zeker weet dat het goed gaat, kan dat ook gewoon hoor(: