Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
eline10 schreef:Zou je niet beter eerst een hoofdstel kunnen gebruiken?
Dan heb je net iets meer te zeggen over haar.
En dan kun je later altijd nog met een halster werken
WildWings schreef:Ik zou gewoon met een stalhalster of evt. touwhalster werken, terug naar de basis met minder poespas. Gewoon bij de basis beginnen en direct duidelijk en consequent zijn.
Valerieex schreef:Ik heb ook wel eens gehoord dat Touwhalster snijden bij paarden dus daar zou ik wel mee oppassen als je een Touwhalster neemt want ik neem aan dat het niet de bedoeling is wondjes te veroorzaken. Ik zou ook misschien een zweepje erbij nemen als verlenging van de hand en arm en voor als hij niet luistert misschien? Succes !
Hendrik100 schreef:Ik zou eerst gaan leren, hoe om te gaan met een paard.
Dan wordt het halster vanzelf bijzaak.
star_hutch schreef:WildWings schreef:Ik zou gewoon met een stalhalster of evt. touwhalster werken, terug naar de basis met minder poespas. Gewoon bij de basis beginnen en direct duidelijk en consequent zijn.
nadeel van een stalhalster is dat deze vaak te zacht zijn. op het moment dat je druk wilt zetten voelt het paard niet de druk die jij bedoeld. met een touwhalster (een echte dunne van bijvoorbeeld parelli) kun je veel subtieler druk uitoefenen en voelen paarden veel sneller dat de druk weggaat.
star_hutch schreef:TS geeft aan dat het een heftig paard is. op het moment dat je zo'n paard een keer moet rechtzetten, durf ik te wedden dat je met een touwhalster meer te zeggen hebt dan met een stalhalster...