Wat te doen voor nog meer variatie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tazziexxx

Wat te doen voor nog meer variatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 22:03

Hallo allemaal! :D
Ik verzorg al een tijdje een shetlander en kan er sinds kort niet meer op rijden.
Nu wil ik dus andere dingen gaan doen. Ik doe al een hele hoop met haar, maar toch heb ik het gevoel dat het een beetje saai begint te worden...
Wat ik al voornamelijk doe is longeren, vrij springen, vrijheidsdressuur, grondwerk en gewoon wat poetsen en tutten.
De stal staat wel aan het bos, maar ik weet niet of ik met haar kan wandelen. Er is vaak niemand bij en als ik alleen met haar ga wandelen wil ze al weer snel terug naar de andere paarden. Een schriktraining weet ik ook niet of dat kan, want ik weet dan niet welke spullen ik dan allemaal kan gaan gebruiken.
Ik hoor graag nog meer ideeën om te doen met de shetlander! :D

Groetjes.

BelleFleur

Re: Wat te doen voor nog meer variatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:07

Een schriktraining hoeft niet moeilijk te zijn, alles kan dienen. Een oude paraplu, een stuk zeil, een (kapot) opblaaszwembad, een vlag, een oud laken, een ritselend stuk plastic...

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 23:16

Lange lijnen?

Weilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 23:19

aangespannen?

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 23:39

Lange lijnen zat ik inderdaad ook aan te denken, maar dat moet ik even gaan kijken waar ik het touw wil gaan kopen.

Mennen is niet mogelijk, omdat ze alweer 17 jaar is en het dan wat te duur wordt als ik een heel kar en tuig moet gaan kopen... :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:19

Horse Agility :D

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 15:28

Ja inderdaad alleen daar heb je wel toch van alles voor nodig?
En daarbij zou ik dan wel graag les willen nemen, maar alleen weet ik sowieso niet of daar iemand in de buurt les in geeft.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:29

Ik weet niet juist van waar je bent Tazziexxx maar hier vind je de trainers van België en Nederland

http://www.thehorseagilityclub.com/hors ... -trainers/

Met een zeil, hoela hoops, kegeltjes en balken kom je al een heel eind!
Ik koop bvb. heel veel bij de Action.
Mijn vliegengordijn heeft €10 gekost, mijn kegels €1, mijn mayflower arch €9, zeil €4,
hoela hoops €8, etc etc.

Gewoon beetje bij beetje aangekocht en nu heb ik heel veel voor weinig geld!

Firelover96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:45

Je kan indd gaan lange lijnen of schriktrainingen doen. En mischien je vrijheidsdressuur iets moeilijker maken ( ik weet niet wat ze allemaal al kan).

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:15

Misschien is het leuk om haar voor het karretje te laten lopen en als het dicht bij het bos is kan je dat ook nog in het bos proberen.
Je zou ook misschien als er een schone vijver is in het bos of des noods naar het strand gaan misschien met haar zwemmen?

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:38

uhmm pony versieren, invlechten, knotjes of staartjes maken, voetballen, zwemmen met je pony, wandelen ( desnoods samen met iemand als het niet alleen gaat) of idd schriktraining. dingen die je voor schriktraining kan gebruiken zijn paraplu's, linten, ballonnen, container, grote bal, zeil, plastic zak, knuffel, grasmaaier, blaffende hond, vlieger, legge flessen, fiets, vlaggetjes, ladder met een kleed, matras, kartonnen dozen plat gemaakt, opblaasbare beesten, strandtentje, bbq, partytent.
succes :D

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 20:13

Oh ze is trouwens wel heel erg lui, dus voetballen en vrijspringen (dat soort dingen), dan denkt ze echt 'wat is het nut hiervan?' :')

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 07:46

Hierboven staan al de meeste voorbeelden, maar jij zegt dat ze heel lui is. 2 jaar geleden was mijn pony van 22 ook heel lui en vond het allemaal saai etc. Totdat ik zelf heel actief mee ben gaan doen, en mijn pony ook heel fit geworden is. Enkel doordat ik zelf actief mee ben gaan doen. :j Dus mischien werkt dat ook nog? :)