2 shetlandertjes iets nieuws leren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

isabel1999

2 shetlandertjes iets nieuws leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 22:28

Hey,
Ik heb 2 verzorg shetjes van allebei 2 jaar. Ik ben sowieso veel te groot om er op te rijden, dus dit ben ik ook niet van plan.
Van de eigenaren mag ik alles met de pony's doen, dus dat ik geen probleem.
Nu zit ik al een poosje na te denken, dat ik graag iets anders met de shetten wil doen dan alleen maar poetsen, dus ben ik begonnen met het wandelen buiten. Dit gaat op zich redelijk, maar ze steigeren vaak en vinden alles spannend, dit ben ik dus aan het opbouwen nu. Longeren heb ik al geprobeerd, maar ze snappen niet dat ze om mij heen moeten lopen en blijven dus staan en gaan grazen. :')
Ik zou graag het begin willen maken van het mennen, als ze bijv. kunnen longeren en buiten kunnen lopen zonder te schrikken, dat ik er een prof bijhaal om ze te beleren. Maar dat zijn latere zaken.
Mijn vraag is dus eigenlijk: hoe ga ik ze dat allemaal leren?
Ik wil ook graag verder met de clickertraining, dit heb ik een poosje geprobeerd, maar ik zag eigenlijk geen effect. Ook lijkt het mij leuk om de paardjes via commando's te laten stappen, draven etc. Hoe ga ik dit aanpakken?
En hoe lang is handig om nu te gaan longeren?
Ik heb ze trouwens ook al geleerd dat ze niet bang hoeven te zijn voor een paraplu en met een lange longeerzweep kan ik 1 van de 2 paardjes al overal mee 'aaien'. Ze is hier dus niet bang voor.
Bedankt!

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:45

Ik heb geen tips, alleen ik volg een..
Ik wil m'n shettie ook wel leuke dingen leren..

IK rijd dan wel maar niet alleen, dis ik volg :j

Tazziexxx

Re: 2 shetlandertjes iets nieuws leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:56

Je moet juist in het begin les nemen en niet pas later, want straks leer je iets fout aan.
Dus ik zeg les nemen! En ook iemand die je dan ook wil gaan helpen om mee naar buiten te gaan, want als ze telkens steigeren kan het nog best wel eens gevaarlijk worden.