Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
iloveyoujorg schreef:Mijn pony kan.
- flemen
- kusje
- shake
- apporteren ( zweepje)
- jambette
- spagaat
- buigen
- compliment
- op het blok ( +jambette)
- liggen
( gaan liggen met mij erop )
- zitten
Ik wil nog leren:
- Spaanse pas
- knielen
iloveyoujorg schreef:Apporteren is eigenlijk hetzelfde al bij honden je gooit een stok weg de hond pakt de stok en brengt hem Naar het baasje.
Natuurlijk is het niet helemaal hetzelfde ik gooi een zweepje op de grond klein stukje verder dan waar ik sta de pony loopt er naartoe pakt hem en dan komt hij naar me toe om hem te brengen.
Het is niet een hele grote afstand maar die kan je na een verloop van tijd uitbereiden.
Ik wik het graag uitbereiden om door als ik op hem zit hem te laen vallen en dat hij hem weer moet pakken zodat ik hem niet op hoef te rapen.
Gytrash24 schreef:Mijn shetlander Cupido is ook heerlijk ingewijd in het vrijheidsdressuur.
Hij kan op het moment
jambetta
flemen
begin spaanse pas maar is nog vrij klein
begin piaff achterhand komt niet altijd mee maar goed we zijn ergen
zitten
liggen
achteruit lopen
kusje geven
jaja deze shet kan ook aporteren. Doet hij echter alleen met een grote pet, kleine en normale zwepen de longeerzweep is hem te moeilijk maar goed is ook niet zo gek. En hij wil nog wel eens een pilon (hoe schijf je dat eigenlijks) meenemen en soms verplaatsen emmers en bijna lege waterbakken opeens van hun plek.
Ook kent hij let op.
Cupido is nogal een stoeiboefje. En dit heeft hij ook naar honden toe. Als wij dus wel eens buitenlopen word hij wel eens enthousiast naar honden toe. Soms geeft dit een vervelende werking op de hond die hij in zijn vizier heeft. Die dan reageert met agressie. Let op is mijn manier om cupido's aandacht weg van de hond te nemen en te vestigen op mij. Zodat de hond zich niet meer bedreigt zal voelen. Ondanks dat cupido goeie bedoelingen heeft. Cupido is opgegroeit met een hond die altijd graag met hem speelde van jong tot oud. En soms ging dit er wel wat ruig aan toe maar de 2 waren echt onafscheidelijk. Sinds het overlijden van die hond zoekt cupido nog altijd contact met andere honden helaas heeft dit niet altijd goeie reacties.
Echt sneu voor mijn ventje maar goed hij heeft zat paarden vriendjes om mee te stoeien dus meneer moet niet klagen.
(zonder halster, touw, hoofdstel etc)
mee draven
mee stappen
volgen
nood stop
VisibreTeam schreef:Vienna kon:
jambette
spaanse pas
spaanse draf
spaanse galop
spagaat
berggeit
klassieke buiging
compliment
knielen
liggen
platliggen
zitten
begin op de rug liggen
steigeren
bokken
steigerboksprong
achterwaarts volgen
zijwaarts
piaffe
voorbenen kruisen
flehmen
nee schudden
gapen
gekke bek
ja knikken
eten weigeren
rondje draaien
om mij heen draven
halt = halt
pesade
steigerend lopen
kusje geven
op het blok
van knielen naar steigeren
doodvallen
nog wel wat dingetjes maar die ben ik vergeten
Silke kon dat +
Buigen met gekruiste benen
steigerpirouette
Jambette pirouette
Met haar voorbenen op mn schouders
NaomiJouke schreef:iloveyoujorg schreef:Apporteren is eigenlijk hetzelfde al bij honden je gooit een stok weg de hond pakt de stok en brengt hem Naar het baasje.
Natuurlijk is het niet helemaal hetzelfde ik gooi een zweepje op de grond klein stukje verder dan waar ik sta de pony loopt er naartoe pakt hem en dan komt hij naar me toe om hem te brengen.
Het is niet een hele grote afstand maar die kan je na een verloop van tijd uitbereiden.
Ik wik het graag uitbereiden om door als ik op hem zit hem te laen vallen en dat hij hem weer moet pakken zodat ik hem niet op hoef te rapen.
oke dankjewel lijkt mij ook wel leuk om aan te leren hoe doe je dat?? (om aan te leren)
tabaflab schreef:IK ZOU WILLEN WETEN EEN VERZORGPONY KAN EEN BAL OPPAKKEN MAAR NIET TERUGBRENGEN HOE KAN HIJ DE BAL TERUGBRENGEN??
Sentigo schreef:ik ben er ook mee bezig, niet heel actief maar voor erbij.
ze kan nu achterwaarts, nee schudden , spagaat en de compliment.
allen waar ik mee zit is dat ze als ze haar snoepje niet krijgt ze er al snel klaar mee is en niet meer wil meewerken. met gewoon bix word ze heel erg hebberig.
heb al clicker training gehad en ze wacht nu netjes totdat ze haar snoepje mag.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?
En hoe kan het beste liggen aanleren ?
vanuit het compliment of anders ?