Longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Velvet3000

Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 15:58

Heey, ik wilde weten hoe je moet longeren. Ik zie meestal mensen het wel doen en het ziet er makkelijk uit. Alleen toen ik het zelf probeerde liep de pony steeds weg en hij wilde echt niet harder dan een sukkeldrafje. Hebben jullie tips voor het longeren?

_SimoneSG

Re: Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:42

Google is you're best friend (;
Als hij harder moet gaan , En hij luistert niet naar jou stem , Zweep :j

ilovenina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:50

HorseLove456 schreef:
Google is you're best friend (;
Als hij harder moet gaan , En hij luistert niet naar jou stem , Zweep :j

inderdaad je moet je pony laten zien wie de baas is en luistert hij niet naar stem met de zweep.
je kunt het gewoon met touw of zonder proberen, met touw kan jij hem in een mooie cirkel laten lopen zonder is dat lastiger. :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:52

Waar longeer je? Longeer je met of zonder lijn? (omdat je zegt dat je pony steeds wegloopt)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:56

Rechtsboven staat een wit balkje met een vergrootglas ervoo.
Typ daat het woord longeren in en je vind tig topics over longeren.
Wiki kan je ook raadplegen,staat bovenin en zoals eerder gezegd....GOOGLE.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:17

YRT -> TVG

Velvet3000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 13:58

Laura_x_ schreef:
Waar longeer je? Longeer je met of zonder lijn? (omdat je zegt dat je pony steeds wegloopt)

Ik longeer gewoon in de binnenbak van de manege met longeerlijn, maar maar als ie een ruk geeft met zn hoofd (wat hij nog al vaak doet) word de longe langer en kan ik hem niet erg snel meer terug halen en met een zweep... daar ben ik niet zo handig in haha. maar wat je ook doet met de zweep, hij gaat echt niet

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:00

vraag hulp aan mensen en of ze er bij willen staan, lijkt me veel verstandiger dan het uitzoeken op bokt of google..

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:01

Zwepen zijn geen oplossing voor je probleem, ga lekker grondwerken met je paardje, dan kom je al een heel stuk verder.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:05

Een sukkeldrafje is voor een beginner juist fijn denk ik, anders gaat het verdacht veel op vliegeren lijken. :D
Wat het makkelijkst is, is dat je een klein stukje afzet, zodat je paard alleen een rondje kan lopen en niet verder weg kan.
En dan oefen je gewoon eerst in stap en dat sukkeldrafje, je moet er eerst een beetje handigheid in krijgen.
En longeren lijkt misschien makkelijk, maar dat is het niet, zeker als je paard het niet gewend is is het een hele kunst!

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:37

Er is vast iemand op de manege die je kan helpen. Longeren lijkt heel simpel maar is het zeker niet. Waarschijnlijk ligt de fout dan ook bij jezelf in plaats van bij je pony. Onbewust geven mensen vaak signalen af met hun lichaamshouding.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:46

Het begint inderdaad met jouw lichaamstaal en timing, daar kun je wel op zoeken. Dus niet gewoon maar even met een zweep in de weer gaan, als je niet weet waar je mee bezig bent. Dat geeft alleen maar onduidelijkheid voor je paard, en dus onvrede. Vraag evt hulp van een stalgenoot, voordat je iets doet waardoor het van kwaad tot erger gaat.

maaaanndy95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:26

Ik doe meestal longeren aan het halster. Soms hoofdstel met longeersingel met bijzetteugels. Ik begin altijd rustig