Schriktraining Shetlander

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Christelx

Schriktraining Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 15:10

Hooi,

Ik heb een Shetlander en ben nu bezig met beleren voor het karretje. Maar ik hoor wel dat voor het karretje nog best gevaarlijk is als hij schrikt.. dus wil ik iets van schriktraining gaan doen, hebben jullie tips met hoe ik dit kan gaan doen?? ik zat zelf al te denken om op me telefoon een hard geluid af te spelen. \
Alvast bedankt :)

TrIjNiE__

Re: Schriktraining Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 15:14

Een plastic zeil op de grond leggen en er samen met je pony over lopen, met een plastic zak over zijn lichaam gaan, paraplu kunnen ze ook eng vinden,... Je kan ook gwn kijken als je pony ergens van schrikt, om daar mee te oefenen :D

Christelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 15:17

dankjewel, ja daar had ik niet aan gedacht.. ik weet alleen dat ze een plas water eng vind om doorheen te lopen(watje) maar hoe kom ik daar achter dan?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 15:31

Christelx schreef:
dankjewel, ja daar had ik niet aan gedacht.. ik weet alleen dat ze een plas water eng vind om doorheen te lopen(watje) maar hoe kom ik daar achter dan?

Is ie verkeersmak? En dan kun je dus ook al oefenen met water, want die kom je natuurlijk ook wel eens tegen :D

Christelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 15:35

ja hij is wel verkeersmak maar kan niet alleen dus moet met iemand anders en dan ga je niet drie keer een rondje lopen... maar ik denk dat ik wel ga proberen met een tennisbal tegen hem aan gooien.. (zachtejes) en met een zakje over ze rug enz..

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 15:37

Christelx schreef:
ja hij is wel verkeersmak maar kan niet alleen dus moet met iemand anders en dan ga je niet drie keer een rondje lopen... maar ik denk dat ik wel ga proberen met een tennisbal tegen hem aan gooien.. (zachtejes) en met een zakje over ze rug enz..

Je kan ook een grotere plastieke bal gebruiken denk ik, dat kom je vaker tegen van spelende kinderen enzo. En ook veel blijven wandelen langs de weg, dat is altijd goed :D

lottex

Re: Schriktraining Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:49