Dvd Piet Bakker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xXxXsasxXxX

Dvd Piet Bakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 10:28

Wie kan mij wat meer vertellen over de dvd van Piet Bakker?
Hoe wordt het uitgelegd? Wordt er een uitleg vertelt en dat je dan daarna ziet wat je moet doen/hoe het eruit ziet o.i.d?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:53

wat ik me kan herinneren is dat je lesklanten van hem aan het werk ziet en dat hij daar uitleg bij geeft en uitleg hoe je het werk aan de lange teugel oppakt en opbouwt. dus wat je positie is naast het paard enz.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 21:44

Is het alleen dat soort basis dingen of ook hoe je zijgangen doet etc?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:56

Het zijn 2 dvd's. De eerste dvd zie je Piet Bakker en Ellen Ofstad zelf aan het werk. Zij leggen omdebeurt de verschillende oefeningen uit en laten zien hoe ze correct uitgevoerd moeten worden en geven er allerlei tips etc bij. Het begint bij het allereerste begin; hoe loop ik ernaast/achter. Het bouwt zich steeds verder uit, van de schouderbinnenwaarts, naar de travers en appuyementen om uiteindelijk af te sluiten met de galop en de piaffe. De tweede dvd is inderdaad met lesklanten. Dat is ook interessant want daar zie je wat er mis kan gaan bij incorrect hulpgebruik of een onervaren paard/begeleider en hoe je dat vervolgens oplost. Ook daar bouwt het niveau zich op, van beginner tot gevorderd.