Verschillende vragen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xOhMyGosh

Verschillende vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 16:55

Ik heb een paar vragen en ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden!

Ik heb nu 3 pony's gehad, de eerste ben ik kwijtgeraakt doordat we haar moesten laten inslapen, met de 2e ging alles goed totdat hij opeens echt gemeen ging doen, ik en mijn instructrice (3 verschillende zelfs) hebben alles geprobeerd, maar het ging niet weg. Dus we hebben hem verkocht en met de pony die ik nu heb gebeurd hetzelfde! Deze is niet echt gemeen, maar opeens springt hij altijd weg, draait hij weg, stopt hij opeens enz. en dat allemaal terwijl er niks aan de hand is, dus niet om een geluid ofzo, en ook nog eens om de 2 minuten. Ik ben alweer een hele tijd bezig het op te lossen (met goede begeleiding) maar het werkt allemaal niet en ik heb er weer geen plezier meer in. Het enige wat ik kan is trainen, en dat is dus al niet fijn door wat hij doet, ik kan niet paardrijden voor ontspanning en ik word er zelfs bang van en ik wilde eigenlijk stoppen met de hele paardensport, maar nu ik al een tijdje niet meer rijd begin ik het wel heel erg te missen.
En ik dacht dat ik misschien iets van 'trainen vanaf de grond' zou kunnen doen om het vertrouwen weer terug te krijgen voor mijzelf en mijn pony, maar wat zou ik dan moeten doen en hoe beginnen?
En ik sta met mijn pony op een echte dressuurstal en het enige wat iedereen doet is trainen, trainen, trainen. En dus zullen ze het heel vreemd vinden als ik opeens dit soort dingen ga uitproberen enzo, het liefst doe ik het dan ook als ik helemaal alleen ben, maar dat is bijna nooit. Dus hoe zouden jullie dat dan doen?

NH_trainer

Re: Verschillende vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:28

Grondwerken is een goede manier om wederzijds vertrouwen en respect op te bouwen. Een paard gedraagt zich niet zomaar op deze wijze, dit heeft een oorzaak. Ik zou mijn eigen plan trekken en me niet bezig houden wat anderen ervan vinden. Als het rijden even niet meer wil zoals jij dat fijn vind, is er niets mis mee om de grond aan de slag te gaan. Misschien gaat het werken op de grond na een tijdje wel zo goed, dat anderen er ook het voordeel van gaan inzien :)
Haal er iemand bij die je hierin kan begeleiden, zo pak je in 1x goed aan. Succes!

xOhMyGosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 18:35

NH_trainer schreef:
Grondwerken is een goede manier om wederzijds vertrouwen en respect op te bouwen. Een paard gedraagt zich niet zomaar op deze wijze, dit heeft een oorzaak. Ik zou mijn eigen plan trekken en me niet bezig houden wat anderen ervan vinden. Als het rijden even niet meer wil zoals jij dat fijn vind, is er niets mis mee om de grond aan de slag te gaan. Misschien gaat het werken op de grond na een tijdje wel zo goed, dat anderen er ook het voordeel van gaan inzien :)
Haal er iemand bij die je hierin kan begeleiden, zo pak je in 1x goed aan. Succes!

Bedankt! Het lijkt me inderdaad ook een goed idee om te doen nu. Maar ik ken niemand die het ook doet, dus hoe kan ik dan het beste begeleiding hierin vinden?

NH_trainer

Re: Verschillende vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:54

Wat is de regio waarin je woont? Op de site van emiel voest kun je lijst vinden met gediplomeerde instructeurs. Er zit er vast wel eentje bij je in de buurt.