terug naar stap

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

terug naar stap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 14:01

als ik aan het longeren ben wil mijn verzorgpony niet meer terug naar de stap, of eigenlijk heel eigenwijs gedrag.
als ik haar wat naar binnen haal lukt het wel. maar om dat steeds te doen tja...
ze is gewoon best wel eigenwijs, en ze weet donders goed dat ze moet gaan stappen. maar naar mijn stem luistert ze niet.

laat je een reactie achter??

Juul

Yanne_RP

Re: terug naar stap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:47

Je kan is proberen haar te negeren en haar gewoon is door te laten rennen op een gegeven moment snapt ze dan tochwel dat je niet op haar reageert en dan is de lol er grotendeels wel van af.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:32

De eerste vraag is ligt het echt aan je pony of geef je zelf onbewust een verkeerd signaal af met je houding. Waar sta je ten opzichte van je pony als ze moet stappen?

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 17:38

ze weet el dat ze moet stappen, want bij de eigenaar doet ze het niet en bij mij wel. ze luisterd gewoon naar stap draf en galop. en terug ook! maar als ik in de bak sta dan gaat ze eigenwijs doen, van dat negeren ga ik zeker proberen. goeie :D

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:18

Heb je er wel eens aan gedacht dat je pony niet eigenwijs is maar jij iets anders doet dan de eigenaar? Vraag eens of hij of zij je wil helpen of je wat tips kan geven.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:20

daarom is je houding zo belangrijk..je kan een drijvende kracht zijn maar ook een remmende!
sowieso kan je je het beste op zijn schouder of voorkant richten ( moeilijk uit te leggen hier ) en met je hand een stopbeweging maken ( door em op te steken )!

juliaspeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 20:43

dat kan ik wel doen, mar ik ben nog bezig met haar en ze weet precies hoe ze mij uit kan proberen, ik moet haar ook echt "gevangen" houden tussen de zweep en het touw want anders draait ze om. als ze moet stoppen dan houd ik de zweep ook bij haar schouder... en zoals ik al zei ze wet donders goed dat ze moet stoppen.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:39

Een zweep bij een schouder gebruik ik ook om mijn paard verder naar buiten te krijgen en de cirkel groter te maken.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 00:51

TVG ITP >> TVG

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 00:56

juliaspeex schreef:
dat kan ik wel doen, mar ik ben nog bezig met haar en ze weet precies hoe ze mij uit kan proberen, ik moet haar ook echt "gevangen" houden tussen de zweep en het touw want anders draait ze om. als ze moet stoppen dan houd ik de zweep ook bij haar schouder... en zoals ik al zei ze wet donders goed dat ze moet stoppen.

Een paard probeert je niet uit. Een paard maakt gebruikt van de ruimte die hij van JOU krijgt. Jij doet iets niet goed.

En dat geeft niet, daar kun je van leren. Als je niet het paard de schuld geeft.

Wat hier super werkt als signaal om te gaan stappen is hetzelfde als ik ozh gebruik: wat langzamer gaan ademhalen. In het ritme van de stap. En let erop dat je niet ongeduldig wordt, en dat je je spieren niet te veel aanspant.

Succes.

juliaspeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 08:57

okhe dankjewel iedereen

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:58

Beste kun je net doen alsof je voor haar wil gaan staan, maar dan op afstand zeg maar, dan blokkeer je haar.
Als ze terug gaat, meteen weer terug gaan naar het midden, dat is haar beloning.

juliaspeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 12:05

okhe bedankt ik ga morgen weer nar haar toe, dus ga allee bovenstaande TIPS proberen! Bedankt iedereen!